چهارشنبه 6 تیر 1403

تاریخ قطعی مشخص شد / معارفه قرن در برنابئو: امباپه باشکوه‌تر از رونالدو!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
تاریخ قطعی مشخص شد / معارفه قرن در برنابئو: امباپه باشکوه‌تر از رونالدو!

روز معارفه رسمی کیلیان امباپه در رئال مادرید مشخص شد و قرار است رکورد کریستیانو رونالدو در جولای 2009 شکسته شود.

به گزارش "ورزش سه"، کیلیان امباپه سه شنبه 16 جولای (26 تیر)، دو روز پس از پایان جام ملت های اروپا در سانتیاگو برنابئو به هواداران رئال معرفی خواهد شد. 

خبری که دیروز در فرانسه ادعا شده بود، امروز توسط مارکا مورد تایید قرار گرفت. باشگاه مادریدی و فوتبالیست فرانسوی بدون توجه به اتفاقاتی که برای فرانسه در جام ملت‌های اروپا رخ می‌دهد، این تاریخ را برای معارفه ای که به معارفه قرن معروف شده، تعیین کرده‌اند. برای جلوگیری از هر ابهام و از بین رفتن تمرکز بازیکن از یورو 2024، امباپه و رئال مادرید از قبل تاریخ قطعی معارفه را تعیین کرده اند و این مراسم بعد از پایان رقابت ها خواهد بود.

معارفه قرن بعد از یورو

نقشه راه معارفه امباپه بستگی به قهرمانی فرانسه در جام ملت های اروپا ندارد. اگر تیمش جام قهرمانی را بالای سر ببرد، مرد فرانسوی روز دوشنبه پانزدهم جولای، در پاریس برای جشن در شانزلیزه خواهد بود و صبح سه شنبه به مادرید خواهد رفت. اگر فرانسه در یورو موفق نباشد، طبیعی این است که کیلیان یک روز زودتر به مادرید سفر کند.

رئال مادرید که هم امضای قرارداد امباپه و هم اعلام آن را با احتیاط کامل انجام داد، در نظر دارد او را در یک ورزشگاه مملو از تماشاگر معرفی کند، اما در اصل بدون خروج از پروتکلی که معمولاً در مورد بقیه بازیکنان اعمال می شود.

آنها می خواهند که این بازیکن فرانسوی به عنوان یک بازیکن مثل دیگر خریدهای جدید معارفه شود، هر چند منطقا حضور او در ورزشگاه باعث پر شدن کامل برنابئو می شود. به این ترتیب می توان انتظار داشت معارفه او تنه به تنه معارفه کریستانو رونالدو در جولای 2009 بزند و حتی از آن نیز باشکوه تر شود.

اگرچه معارفه امباپه برای اولین ضربه هایش به توپ با پیراهن رئال مادرید در برنابئو رایگان خواهد بود، با توجه به اینکه انتظار می رود شاهد حضور گسترده رسانه ها و مردم در این مراسم باشیم، غیرمنطقی نیست که فکر کنیم باشگاه اولویت را بر حضور مشترکین و اعضای رسمی خود خواهد گذاشت.

در همان روز، پیراهن شماره 9 کیلیان امباپه نیز وارد بازار خواهد شد. او قرار بود 10 بپوشید ولی بعد از ماندنی شدن مودریچ، یک سال دیگر برای این پیراهن صبر خواهد کرد. مودریچ حداقل برای یک فصل دیگر شماره 10 مادریدی ها خواهد بود.

حضور امباپه در تور آمریکا در هاله‌ای از ابهام

اولین حضور امباپه در رئال که روز معارفه اش خواهد بود، مصادف است با دومین روز تمرینات پیش فصل باشگاه. به این ترتیب او احتمالا با بازیکنانی که در یورو 2024 حاضر نبوده اند، ملاقات خواهد کرد اما چیزی که مشخص نیست این است که او چه زمانی به تیم ملحق می شود، زیرا امباپه پروتکل مشابهی با تمام بازیکنان حاضر در یورو و کوپا آمه‌ریکا خواهد داشت.

کسانی که به نیمه نهایی این دو رقابت می رسند، به تور آمریکا نمی روند (امسال کوتاه‌تر است) و یک هفته قبل از بازی سوپرجام اروپا مقابل آتالانتا (17 مرداد) در والدبباس کار خود را آغاز می کنند.

تشنه قهرمانی

امباپه در 25 سالگی و تشنه قهرمانی به رئال مادرید می آید. او فراتر از آنچه در سطح ملی به دست آورده (جام جهانی 2018)، نتوانسته در سطح بین المللی با پاریسی ها جام ببرد. طلسمی که امیدوار است با تیم مادریدی به پایان برسد. رئال در واقع، پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان 2024، با کیلیان شانس اول بردن جام در 2025 خواهد بود. تیمی که با امباپه، مهارنشدنی به نظر می رسد.

تاریخ قطعی مشخص شد / معارفه قرن در برنابئو: امباپه باشکوه‌تر از رونالدو! 2
تاریخ قطعی مشخص شد / معارفه قرن در برنابئو: امباپه باشکوه‌تر از رونالدو! 3
تاریخ قطعی مشخص شد / معارفه قرن در برنابئو: امباپه باشکوه‌تر از رونالدو! 4