پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تازه‌ترین رتبه منفی کهگیلویه‌وبویراحمدی‌ها بالاتر از تهران و فارس!/ یکه‌تازی مردم استان در استفاده از فست‌فودها + عکس

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تازه‌ترین رتبه منفی کهگیلویه‌وبویراحمدی‌ها بالاتر از تهران و فارس!/ یکه‌تازی مردم استان در استفاده از فست‌فودها + عکس

بر اساس آمارهای منتشر شده میانگین مصرف فست فود و غذاهای آماده در استان کهگیلویه‌وبویراحمد به شکل نگران‌کننده‌ای بالاتر از استان‌های فارس و تهران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس خبرگزاری جام جم آنلاین با انتشار یک اینفوگرافیک پرده از حقیقت تلخی برداشت که دامن گیر کهگیلویه و بویراحمدی ها شده است؛ موضوعی که باعث شده است این استان بالاتر از استان هایی همانند تهران و فارس باز هم یک رکورد منفی را به خود اختصاص دهد.

بر اساس این گزارش میانگین مصرف فست فود یا غذاهای آماده در استان کهگیلویه و بویراحمد به میزان 2 و 26 صدم بار در هر ماه است که این آمار با توجه به فرهنگ غذایی مردم این استان در نوع خود قابل تأمل و البته نگران کننده است.

در سال های اخیر تعداد فست فودی ها در استان به خصوص شهر یاسوج روند شتابنده ای به خود گرفته است و هر روز با استفاده از تبلیغات و جذابیت های بصری سعی در ترغیب شهروندان به استفاده از غذاهای آماده می کنند.

امروزه در کشورهائی که استفاده از فست فود ها به یک فرهنگ تبدیل شده، شیوع چاقی یک معضل اساسی است. چاقی نه تنها ویژگی های ظاهری و فیزیکی شما را ناخوشایند می کند، زمینه ی بروز بسیاری از بیماری ها از قبیل قلبی عروقی و کاهش امید به زندگی را فراهم می نماید.

این تغییر سبک غذایی در حالی است که غذاهای سنتی کهگیلویه و بویراحمد با آن همه تنوع و خاصیت های زیاد به فراموشی سپرده شده است؛ مواد به کار رفته در غذا‌های سنتی استان کهگیلویه و بویراحمد نشان دهنده آن است که مردم این استان از گذشته های دور تاکنون به سلامت غذایی خود اهمیت می‌داده‌اند و سعی بر تهیه غذا‌های سالم و مقوی داشته‌اند و با نگاهی به افراد مسن در اطراف خود متوجه این واقعیت می شویم که آن ها با وجود بالارفتن سنشان اما از بسیاری از افراد نسل جدیدتر سالم تر هستند و در مقابل بیماری ها مقاوم تر هستند.

انتهای پیام /

تازه‌ترین رتبه منفی کهگیلویه‌وبویراحمدی‌ها بالاتر از تهران و فارس!/ یکه‌تازی مردم استان در استفاده از فست‌فودها + عکس 2