چهارشنبه 11 مهر 1403

تامین ارز واردات کالاهای اساسی و دارو به بیش از 7.5 میلیارد دلار رسید

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
تامین ارز واردات کالاهای اساسی و دارو به بیش از 7.5 میلیارد دلار رسید

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ایران با اشاره به تامین ارز واردات کالا‌های اساسی گفت: بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا امروز، 7 میلیارد و 555 میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی و دارو تامین کرده است. وی افزود: سهم بخش صنعت از تامین ارز بانک مرکزی برای واردات، 26 میلیارد و 129 میلیون دلار است؛ از این حجم، 18 میلیارد و 507 میلیون دلار با...

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ایران با اشاره به تامین ارز واردات کالا‌های اساسی گفت: بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا امروز، 7 میلیارد و 555 میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی و دارو تامین کرده است.

وی افزود: سهم بخش صنعت از تامین ارز بانک مرکزی برای واردات، 26 میلیارد و 129 میلیون دلار است؛ از این حجم، 18 میلیارد و 507 میلیون دلار با ارز نیمایی و 7 میلیارد و 622 میلیون دلار با نرخ توافقی تامین شده است.

سخنگوی مرکز مبادله ایران گفت: بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا امروز براِی واردات سه گروه کالا‌های اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و نیاز‌های خدماتی، مبلغ 34 میلیارد و 520 میلیون دلار تامین ارز کرده است.