یک‌شنبه 8 مهر 1403

تاکسی‌های هوایی ازظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تاکسی‌های هوایی ازظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان است

زاهدان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح تاکسی‌های هوایی به دلیل وسعت زیاد و بعد مسافت میان شهرستان‌های این استان یکی ازظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه است.

ماندانا زنگنه شامگاه جمعه در دیدار با مشاور اقتصادی قرارگاه قدس با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان دربخش‌های مختلف از جمله صنایع دریامحور، پتروشیمی، شیلات و بازرگانی اظهارداشت: با توجه به وسعت استان و وجود فرودگاه‌های متعدد، ایرتاکسی در مسیرهای مختلف پرواز بدون استفاده از برنامه پروازی به خودی خود موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه خواهد شد و تردد درسطح منطقه را تسهیل می‌کند.

وی افزود: تاکسی هوایی یک هواپیمای سبک یا حتی فوق سبک است و می‌تواند با حداقل ظرفیت ممکن که چیزی در حدود ظرفیت یک تاکسی یا اتوبوس معمولی است در مسیرهای کوتاه جابجا شود. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: براساس گفته دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته کشور طرح تاکسی‌های هوایی در ایران مجوز گرفته و بهمن سالجاری اولین پرواز خودرا از فرودگاه مهرآباد انجام می‌دهد این در حالیست که این استان می‌تواند مقصدی مناسب برای این‌گونه پروازها باشد.

انحصار در حوزه حمل آرد در سطح سیستان و بلوچستان از بین برود وی همچنین در نشست رفع مشکلات حمل آرد در سیستان و بلوچستان گفت: باید به سمتی پیش برویم که انحصار در حوزه حمل آرد در سطح این استان از بین برود. زنگنه اظهارداشت: با توجه به افزایش هزینه حمل به شرکتی که عهده‌دار توزیع آرد در سیستان و بلوچستان است با هدف ایجاد نشدن دغدغه برای مردم کمک خواهیم کرد تا تعهدات خود را به پایان رساند اما نباید اقدامات منجر به افزایش قیمت نان و انتقال این هزینه به مصرف کننده شود. وی افزود: بعد از افزایش سه هزار تنی سهمیه گندم سیستان و بلوچستان و توزیع آن بر اساس جمعیت، جمعیت فاقدان شناسنامه، اتباع خارجی و مسافرپذیری شهرستان‌ها به مقوله حمل آرد هم توجه کافی شده تا در این شرایط اقتصادی دغدغه‌ای در این بخش برای مردم این استان بوجود نیاید. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این برنامه‌ریزی درصدد آن هستیم که مرحله به مرحله انحصار در حوزه حمل و نقل بویژه حمل و نقل کالاهای اساسی را نداشته باشیم.

*س_برچسب‌ها_س*