دوشنبه 16 مهر 1403

تا نیم فصل همه بازی‌ها با VAR برگزار می‌شود / دانیال مرادی: این صحنه پنالتی نیست!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
تا نیم فصل همه بازی‌ها با VAR برگزار می‌شود / دانیال مرادی: این صحنه پنالتی نیست!

دانیال مرادی به عنوان سرپرست کمیته داوران اعلام کرد که هیچ مشکلی در جریان دیدار تراکتور - فولاد وجود نداشته است.

به گزارش ورزش سه، پس از پایان مسابقات هفته هفتم لیگ برتر، در دیدار های این هفته لیگ بیست و چهارم صحنه های مشکوکی صورت گرفته بود که مهمترین مسئله داوری مربوط به دیدار تراکتور تبریز و فولاد خوزستان می‌شد.

در شرایطی که فولاد خوزستان با نتیجه 2 بر یک از تراکتور در تبریز پیش بود، در دقیقه 90+5 ضربه قیچی برگردان اشترکالی پس از برخورد به سلیمانی راهی کرنر شد که این صحنه مورد اعتراض بازیکنان تراکتور قرار گرفت، چرا که معتقد بودند این توپ به دست بازیکن فولاد برخورد کرده و داور باید به سود این تیم اعلام پنالتی کند. امیر عرب براقی که به عنوان داور وسط منتظر تصمیم VAR بود، پس از وقفه‌ای کوتاه دستور به ادامه بازی داد و این مسئله باعث شد تا اعتراضات بیشتر شود.

البته لازم به ذکر است، در دقیقه 90+4 و پیش از این موقعیت هم در هنگامی که ریکاردو آلوز برای ارسال کرنر پشت توپ ایستاده بود، دو بازیکن فولاد و تراکتور با یکدیگر برخورد داشتند که آن هم مورد توجه باشگاه تراکتور قرار گرفته بود و نسبت به آن اعتراض داشت.

در پایان بازی، تیم تراکتور ادعای عجیبی را مطرح کرد و معتقد بود در دقایق پایانی این بازی، سیستم VAR قطع شده و تصاویر ارسالی برای بررسی صحنه به داوران اتاق VAR نرسیده و به همین دلیل صحنه‌ای بررسی نشده و مسئولان این تیم خواستار منتشر شدن تصاویر این دیدار از سمت کمیته داوران شدند.

در چنین شرایطی از دانیال مرادی سرپرست کمیته داوران در مورد این مسئله گفتگویی داشتیم و او درباره ادعای تراکتوری‌ها اظهار داشت: هرگز چنین چیزی صحیح نیست. صحنه توسط داوران VAR بررسی شده و مسئله خاصی نبوده. توپ به سر بازیکن فولاد برخورد کرده و هیچ صحنه مشکوکی داخل محوطه جریمه وجود نداشته است. تصاویر هم کاملا وصل بوده و ما موردی نداشتیم. در دقیقه 94 هم صحنه‌ای بود که آن هم مشکوک نبود و تصمیم داور درست بود.

او همچنین در اشاره به بحث استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در تمامی بازی های لیگ، اعلام کرد: ما دو مسئله بسیار مهم داریم؛ ابتدا نکته اصلی این است که استفاده از این سیستم نیازمند نیروی انسانی آموزش دیده است که ما باید این شرایط را مهیا کنیم و پس از اینکه دستگاه های جدید VAR وارد کشور شوند، ما این کار را انجام خواهیم داد. سعی و تلاش داریم تا در شروع نیم فصل دوم، تمامی بازی های لیگ با این سیستم برگزار شود.

تا نیم فصل همه بازی‌ها با VAR برگزار می‌شود / دانیال مرادی: این صحنه پنالتی نیست! 2