دوشنبه 2 مهر 1403

تباس: مدرکی علیه بارسلونا وجود ندارد / TAD مستقل نیست

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تباس: مدرکی علیه بارسلونا وجود ندارد / TAD مستقل نیست

رئیس سازمان لالیگای اسپانیا می‌گوید که در پرونده نگریرا هیچ مدرکی مبنی بر پرداخت پول به داوران توسط بارسا وجود ندارد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خاویر تباس امروز (دوشنبه) با حضور در نشست انجمن اقتصاد نوین در شهر مادرید با زیر سؤال بردن استقلال دادگاه ورزشی اسپانیا (TAD که همانند CAS است) مرجع قضایی که باشگاه رئال مادرید علیه او شکایتی ثبت کرده و احتمال تعلیقش از سمت ریاست سازمان لالیگا به همین خاطر وجود دارد، گفت: TAD یک دادگاه نیست، چون از قضات تشکیل نشده است، مستقل نیست و از دستورات پیروی می‌کند. TAD هفت عضو دارد که چهار نفر از جانب دولت منصوب شده‌اند و سه نفرشان هم همکلاسی دبیرکل شورای ملی ورزش (CSD) هستند، به همین خاطر می‌گویم که آنها مستقل نیستند و از دستورات پیروی می‌کنند.

وی همچنین با تأکید بر بی‌اعتمادی خود نسبت به فشار فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید بر راه‌اندازی پروژه سوپرلیگ اروپا، تصریح کرد: امیدوارم که رئال مادرید مشکلات با همسایگانش در زمینه سر و صدای ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو را حل کند، چون فلسفه اتحادیه فوتبال اسپانیا حداکثر بهره‌برداری ممکن از ورزشگاه‌ها است.

رئیس سازمان لالیگایی اسپانیا با تأکید بر اینکه اسپانیا کشوری نژادپرست نیست و فوتبال اسپانیا نیز چنین نیست، تصریح کرد: درست است که ما موارد نژادپرستانه‌ای در فوتبال‌مان داریم و مشکل وینیسیوس جدای از رفتارش در زمین، این است که هر کسی جنبش مبارزه با نژادپرستی را رهبری کند، مورد هدف قرار می‌گیرد.

افزایش قابل‌توجه سقف دستمزد بارسلونا / رئال در صدر

تباس همچنین درباره شروع پرگل بارسلونا در فصل جاری لالیگا و مجاز بودن آنها برای خرید دروازه‌بانی جدید خاطرنشان کرد: خدا را شکر که بارسلونایی‌ها بازیکنان بیشتری را به خدمت نگرفتند، وگرنه مقابل رقبای‌شان 10 بر صفر برنده می‌شدند. در صورت مصدومیت طولانی مدت مارک آندره تِراِشتگن از میادین فوتبال، بارسلونا می تواند دروازه‌بان جدیدی به خدمت بگیرد.

وی در خصوص پرونده نگریرا که بارسلونا به پرداخت رشوه به ارزش بیش از هفت میلیون یورو (7.3 میلیون دلار) به شرکت‌های مرتبط با خوسه ماریا انریکس نگریرا معاون پیشین کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا متهم شده، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر پرداخت پول به داوران توسط بارسا وجود ندارد. می‌دانم که این خبر مطبوعات مادرید را ناامید می‌کند.