شنبه 7 مهر 1403

تجاری سازی کیت دامپزشکی برای نخستین بار در کشور

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
تجاری سازی کیت دامپزشکی برای نخستین بار در کشور

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، نشست صمیمانه رئیس پژوهشگاه با دانشجویان تحصیلات تکمیلی با اهدای لوح تقدیر به دوتن از اساتید سرآمد درسال 1400 در رشته های بیوتکنولوژی و ژنتیک همراه شد.

سپس دکتر جواد محمدی، رئیس پژوهشگاه به سخنرانی پرداخت و به پرسش های دانشجویان پاسخ داد. وی با اشاره به برگزیدگان سرآمد بیوتکنولوژی و ژنتیک گفت: العلم سلطان، هرکسی به علم دست پیدا کند، می تواندصاحب اقتدار شود.

محمدی به نقش دانشجویان و دانشگاهیان پرداخت و بیان کرد: آینده کشور با وجود تحریم های گسترده باتکیه بر توانمندی جوانان و دانشجویان از نظر علمی درخشان است، زیرا تاکنون نیز پیشرفت های خیره کننده ای در زمینه سلول های بنیادین، بیوتکنولوژی و انرژی هسته ای داشته اند که باعث خودکفایی در حوزه های مزبور شده است.

رئیس پژوهشگاه ژنتیک تصریح کرد: باتوجه به ارتباط خوبی که باصنعت برقرار شده، پژوهشگاه ژنتیک زمینه را برای اشتغال دانشجویان این پژوهشگاه آماده کرده تا دانشجویان از مزایای مادی و علمی دستاوردهای مذکور بهره مند شوند.

وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال، اقدام به اتمام ساختمان نیمه تمام پژوهشگاه جهت حضور شرکت های دانش بنیان برای تولیدات نیمه صنعتی شده که دانشجویان نیز می توانند با مشارکت اعضای هیات علمی شرکت های دانش بنیان در این پژوهشگاه تاسیس کنند.

محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: با شرکت های مواد غذایی جهت تولید نیازهای آنها تفاهم نامه امضا کرده ایم.

وی در پایان گفت: برای اولین بار کیت های تشخیص دامپزشکی تولید شده توسط پژوهشگاه ژنتیک، آماده تجاری سازی در این پژوهشگاه است.

لازم به توضیح است درراستای نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان تحصیلات تکمیلی، جلسه ای نیز با اعضای هیات علمی برای تعیین راهبردهاو اولویت های پژوهشگاه در آینده برگزارشد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید کیت تشخیص دامپزشکی دانشجویان تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
تجاری سازی کیت دامپزشکی برای نخستین بار در کشور 2