چهارشنبه 18 مهر 1403

تجمعات خانگی و شب نشینی‌ها همچنان در روستاهای قزوین ادامه دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تجمعات خانگی و شب نشینی‌ها همچنان در روستاهای قزوین ادامه دارد

قزوین - ایرنا - مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری قزوین گفت: با وجود اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها به منظور مقابله با شیوع بیشتر کرونا همچنان تجمعات خانگی و شب نشینی‌ها در روستاهای استان ادامه دارد و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی نعمت اللهی روز سه شنبه در نشست قرارگاه مقابله با کرونا در استان قزوین، افزود: ما در اجرای این طرح به شدت در روستاها مشکل داریم و تمام هم و غم ما متوجه شهرها شده است.

وی اظهار داشت: گزارش‌هایی به دفتر بازرسی استانداری مبنی بر برگزاری تجمعات و شب نشینی‌های خانگی در روستاهای استان ارسال شده است که در صورت مقابله نکردن با آن، شاهد افزایش تعداد بیماران کرونایی در استان خواهیم بود.

نعمت اللهی با تاکید بر انجام بازرسی‌های بیشتر، افزود: بازارهای هفتگی همچنان در شهرستان‌ها رواج دارند و با ازدحام جمعیتی مواجه هستند و باید نظارت بیشتری از سوی دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری‌ها بر این بازارها صورت گیرد.

وی همچنین گفت: براساس برخی گزارش‌ها با ازدحام جمعیت در بازار خودروی میدان مادر شهر قزوین مواجه هستیم و همچنین برخی شهروندان از فعالیت برخی مطب‌های شهر قزوین تا دیروقت و جریمه شدن مراجعه کنندگان به دلیل اجرای طرح ممنوعیت تردد بعد از ساعت 21 گلایه دارند و باید فرمانداری قزوین برای حل این مشکلات ورود کند.

نعمت اللهی در خصوص افزایش محسوس قیمت مواد ضدعفونی نیز گفت: براساس بازرسی‌های صورت گرفته، قیمت مواد ضدعفونی در بازار استان افزایش چشمگیری یافته است و نظارت و کنترل بیشتری را می‌طلبد، همچنین ماسک‌ها هم علیرغم متحد الشکل بودن با قیمت‌های مختلفی در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند که موجب ناتوانی مردم در تهیه یا انصراف آنها از خرید می‌شود.

این مسوول گفت: در ارزیابی عملکرد سال جاری دستگاه‌ها رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را ملاک قرار می‌دهیم تا دستگاه‌ها اهتمام بیشتری در رعایت موازین بهداشتی مقابله با کرونا داشته باشند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*