پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تخریب منابع طبیعی خراسان شمالی کمتر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تخریب منابع طبیعی خراسان شمالی کمتر شد

بجنورد - ایرنا - شمار پرونده‌های تخریب و تصرف منابع طبیعی خراسان شمالی در سال جاری نسبت به پارسال 23 درصد کاهش یافته است.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال 308 پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی در استان تشکیل شده که این رقم در سال قبل 405 پرونده بوده است.

سرهنگ موسی الرضا حیاتی افزود: از مجموع پرونده های تشکیل شده در سال گذشته رای 237 پرونده مبنی بر رفع تصرف و خلع ید بوده است که منجر به آزادسازی 243 هکتار از منابع طبیعی شد.

وی گفت: امسال نیز در خصوص 212 پرونده این حوزه رای به خلع ید و رفع تصرف صادر شده که به آزادسازی 397 هکتار از اراضی تصرف شده منجر شده است.

بجنورد، دارای بیشترین پرونده تخریب منابع طبیعی

وی با بیان اینکه در سال های 97 و 98 بیشترین تصرف و تخریب منابع طبیعی استان در بجنورد روی داده است، اظهار داشت: از مجموع پرونده های امسال 217 پرونده و در سال گذشته نیز 92 پرونده تصرف و تخریب مربوط به شهرستان بجنورد بوده است.

حیاتی، افزایش نظارت و گشت های این یگان را از دلایل مهم کاهش تصرف و تخریب منابع طبیعی و به تبع آن کاهش تشکیل پرونده ها عنوان کرد و افزود: این یگان با وجود کمبود توانسته است با نظارت بیشتر، اطلاع رسانی و همکاری دستگاه های مربوط و مشارکت مردم، از میزان تصرف و تخریب منابع طبیعی بکاهد.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری این استان 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.

*س_برچسب‌ها_س*