پنج‌شنبه 7 تیر 1403

تداوم آلودگی رودخانه المپیک 2024

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تداوم آلودگی رودخانه المپیک 2024

در آستانه آغاز المپیک 2024 در پاریس رودخانه سن همچنان آلوده است.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از RMC Sport؛ تنها یک ماه و نیم تا آغاز نخستین رقابت‌های المپیک در رودخانه سن باقی مانده است، اما نتایج آنالیزها نشان داد که رودخانه پاریس همچنان بیش از حد آلوده است.

نتایج آزمایشی که امروز (جمعه) در یک ماه و نیم مانده به شروع بازی‌های المپیک منتشر شد، نشان داد که رودخانه سن از نظر معیارها بسیار آلوده است که امکان برگزاری مسابقات سه‌گانه و شنا در آب‌های آزاد را فراهم نمی‌کند.

مسیرهای گیج کننده خیابانی در المپیک پاریس

بخشدار منطقه ای پاریس می‌گوید: تا به امروز، نمونه‌های گرفته شده از رود سن استانداردهایی را که ما در تابستان امسال باید انتظار داشته باشیم، برآورده نمی‌کنند.

کیفیت آب در نتیجه شرایط نامطلوب هیدرولوژیکی و هواشناسی مانند باران، آفتاب کم، دمای کمتر از استانداردهای فصلی همچنان خوب نیست. جریان بالای رودخانه، که برای کیفیت خوب آب مناسب نیست، نتیجه آب و هوای بسیار مرطوب است.

رودخانه سن قرار است میزبان مراسم افتتاحیه و همچنین مسابقات سه‌گانه و شنای ماراتن باشد. در صورت بارندگی شدید، آب تصفیه نشده یعنی مخلوطی از آب باران و فاضلاب ممکن است وارد رودخانه شود. طرح پشتیبان شامل به تعویق انداختن مسابقه برای چند روز، اما بدون تغییر مکان است.