پنج‌شنبه 12 مهر 1403

ترمیم چمن یا عملیات فوق سری؟/ نگرانی‌ها پیرامون کیفیت زمین ورزشگاه مدرن مشهد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ترمیم چمن یا عملیات فوق سری؟/ نگرانی‌ها پیرامون کیفیت زمین ورزشگاه مدرن مشهد

برگزاری یک مسابقه فوتبال احتمالا در هیچ کجای دنیا به اندازه مشهد پیچیدگی های خودساخته ی بی دلیل ندارد.

به گزارش ورزش سه، درحالیکه کمتر از دو هفته تا مسابقه تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر در شهر مشهد باقیست، وضعیت چمن استادیوم محل برگزاری به یک علامت سوال بزرگ تبدیل شده است.

گویا مسئولان تربیت بدنی آستان قدس به عنوان مالک و متولی ورزشگاه امام رضا نیز علاقه ای به اطلاع رسانی درباره میزان آمادگی و کیفیت چمن این استادیوم شیک و زیبا ندارند و حتی با ایجاد محدودیت های زیاد نمی خواهند کسی از چگونگی آماده سازی آن باخبر شود.

همچنین آنچه از شواهد و قرائن پیداست، ترمیم چمن ورزشگاه امام رضا به گروه کوچک چند نفری سپرده شده که هیچگونه اطلاعی از رزومه و سوابقشان وجود ندارد و درواقع اصلا مشخص نیست آیا آنها صلاحیت انجام چنین مسئولیت حساسی را دارند یا خیر؟ هرچند بانک چمن در خود استادیوم موجود است اما ترمیم و کوددهی و اصلاح مناطقی از زمین که نیازمند ترمیم اساسی هستند به کار حرفه ای و تیمی مجرب احتیاج دارد که کمترین نشانه آن شناخته شده بودن است. چیزی که آن هم به یک علامت سوال دیگر تبدیل شده است.

اما آنچه در این چند روز دیده و شنیده شده شرایط مبهم چمنی است که قرار است تا چند روز آینده از آبروی فوتبال و ورزش کشور دفاع کند و البته اصرار مالکان بر کار فردی پنهانی که حالا لغو پروازها و عدم امکان حضور ناظران نیز شرایط را برایشان بیش از پیش مهیا نموده است. درواقع پنهان کاری پیرامون چمن یک ورزشگاه را باید به معضلات پرشمار قبلی فوتبال کشورمان افزود.

ترمیم چمن یا عملیات فوق سری؟/ نگرانی‌ها پیرامون کیفیت زمین ورزشگاه مدرن مشهد 2