پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تسهیلات ویژه به رتبه‌های برتر کنکور رشته‌های علوم انسانی / برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش از 17 آذر

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
تسهیلات ویژه به رتبه‌های برتر کنکور رشته‌های علوم انسانی / برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش از 17 آذر

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری صالحی، معاون پژوهشی وزیر علوم و رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری امروز به میزبانی وزارت علوم برگزار شد. صالحی گفت: امسال در سال تولید اشتغال و دانش‌بنیان هستیم. در هفته پژوهش و فناوری برنامه‌های استانی و برنامه‌های ملی از 17 تا 25 آذر برگزار می‌شود. وی افزود: در استان‌ها، رئیس ستاد استاندار و دبیر ستاد رئیس دانشگاه معین استا‌ن‌ها...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری صالحی، معاون پژوهشی وزیر علوم و رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری امروز به میزبانی وزارت علوم برگزار شد. صالحی گفت: امسال در سال تولید اشتغال و دانش‌بنیان هستیم. در هفته پژوهش و فناوری برنامه‌های استانی و برنامه‌های ملی از 17 تا 25 آذر برگزار می‌شود. وی افزود: در استان‌ها، رئیس ستاد استاندار و دبیر ستاد رئیس دانشگاه معین استا‌ن‌ها هستند. صالحی ادامه داد: جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری طبق آیین نامه، شناسایی شده و از آن‌ها تقدیر می‌شود. امسال سعی کردیم طعم دانش‌آموزی و دانشجویی هفته پژوهش را بیشتر کنیم و به دنبال ارتباط و پیوند بیشتر آموزش عالی و آموزش و پرورش هستیم؛ به همین منظور در هفته پژوهش بازدید دانش‌آموزان به همراه خانواده‌ها از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در سراسر کشور برگزار می‌شود. معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به اهمیت علوم انسانی گفت: سیاست‌های ما این است که نخبگان ما به علوم پایه و علوم انسانی تمایل پیدا کنند. امسال برای رتبه‌های برتر کنکور که رشته‌های علوم انسانی را انتخاب کرده اند، تسیلات ویژه‌ای از جمله سهمیه هیئت علمی برای رتبه‌های برتر در نظر گرفته شده است. وی با نگاه به آینده و فناوری‌های روز دنیا گفت: یکی از ماموریت‌های ما آینده نگاری و آینده پژوهی است، غرفه‌ای مجزا برای هوش مصنوعی، کوانتومی و متاورس در نظر گرفتیم. همچنین نشست مشترک مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

صالحی با اشاره به میزان درآمد زائی در حوزه پژوهش گفت: در سال 1400 فروش ما از مرز 4میلیارد و 700 تومان عبور کرده‌است. معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به انجمن‌های علمی گفت: 418 انجمن علمی داریم و باید نقش انجمن علمی را بازآفرینی کرده و از ظرفیت انجمن علمی دانشگاه استفاده کنیم. نشست ویژه با روسای انجمن علمی برگزار می‌شود و همچنین فضای چندصد متری در نمایشگاه هفته پژوهش به انجمن‌های علمی اختصاص داده شده است.