شنبه 14 مهر 1403

تشدید اقدامات حفاظتی در منطقه شکار ممنوع الیگودرز

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تشدید اقدامات حفاظتی در منطقه شکار ممنوع الیگودرز

خرم‌آباد - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست الیگودرز گفت: با آغاز شناسایی زیستگاه‌های جدید کوه تمندر اقدامات حفاظتی این منطقه شکار ممنوع تشدید می‌شود.

خسرو بهلولی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از زیستگاه حیات وحش در کوه تمندر در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه های حفاظتی و گشت و کنترل در تمندر تقویت شده و این محدوده با مشارکت مردم محلی و سایر علاقمند به حفاظت از محیط زیست مدیریت خواهد شد.

وی با بیان اینکه انواع خرس، بز و کل در کوه تمندر زندگی می کنند اظهار داشت: هرگونه شکار در این منطقه ممنوع است و در صورت رویت شکارچی دراین منطقه برخورد قانونی بعمل می آید.

وی گفت: با توجه به ارزش بالای کوه تمندر به لحاظ حفاظت برنامه های شناسایی زیستگاه‌ها و تنوع زیستی این کوه تنظیم گردیده و بزودی اجرا می شوند. وی افزود: محیط زیست و طبیعت الیگودرز بی نظیر و سرشار از منابع بوده و با مشارکت همگانی از این دارایی های خدادادی حفاظت می شود.

رشته کوه تمندر در نواحی بربرود و زلقی شهرستان الیگودرز واقع شده‌است و دارای چهار رشته شمالی جنوبی خاوری و مرکزی است رشته شمالی 2 قله ازنا ودره سر را در بر می‌گیرد که به ترتیب سه هزار و 200 و سه هزار و 500 متر ارتفاع دارند. رشته مرکزی دارای 6 قله به نام‌های قله مرکزی تمندر، هما، قله شمالی، خاوری و جنوبی تمندر و قله جنوبی دره سر است که همه آنها بیش از سه هزار و 500 متر ارتفاع دارند. قله مرکزی تمندر سه هزار و 900 متر ارتفاع دارد. رشته شمالی تمندر شامل 2 قله فرسش و جنوبی است. رشته جنوبی تمندر نیز شامل یک خط الرأس 15 کیلومتری است که در انتهای باختری آن قله مخروبه قدیمی به نام قلعه دختر قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*