چهارشنبه 4 مهر 1403

تشدید نظارت بر معاینه فنی وسایل حمل‌ونقل عمومی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تشدید نظارت بر معاینه فنی وسایل حمل‌ونقل عمومی

فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با بیان اینکه طی این هفته ما شاهد افزایش تردد خودروها با توجه به پایان تعطیلات تابستانی و آغاز مهر ماه بودیم گفت: با توجه به پیک ترافیک عبوری شهری و برون شهری در محورهای مختلف شاهد افزایش نرخ تصادفات جاده ای هم بودیم.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، در تصادفات جاده‌ای ناوگان حمل‌ونقل مسافری علل مختلفی وجود دارد که مهم‌ترین آنها ضعف در کنترل فنی بوده است و ضرورت دارد که ناوگان پیش از حرکت از کنترل‌های فنی و سلامت خود اطمینان پیدا کند.

مهریاری اظهار کرد: زمانی که وضعیت تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری در بین شهرها را بررسی می‌کنیم شاهد آن هستیم که مقصر اصلی در این حوادث وسیله نقلیه شخصی بوده که در قسمت سبقت ممنوع حضور داشته است.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: علت اصلی تصادفات جاده ای نقص فنی و خواب آلودگی راننده بوده و زمانی که بررسی دقیق تری می‌کنیم متوجه می شویم که راننده بیش از ساعت مقرر اقدام به رانندگی کرده و یا استراحت کافی نداشته است که باعث شده در مسیر اشتباه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: برخی از تصادفات هم ناشی از نقص فنی اتوبوس بوده که به دلیل عدم معاینه فنی پیش از حرکت رخ داده است بنابراین در طرح کنترل و نظارت های هفت روزه سازمان راهداری در تلاش هستیم که نظارت‌ها و کنترل‌های خود را با همکاری پلیس افزایش دهیم و بتوانیم از بروز حادثه پیش از وقوع جلوگیری کنیم.

مهریاری بیان کرد: در زمان پیک سفر اعزام ناوگان بالا است بنابراین باید قبل از حرکت در پایانه مدیر فنی شرکت دقت لازم را داشته باشد همچنین در صورتی که ناوگان حمل‌ونقل عمومی فرسوده باشند نیاز به دقت بیشتری است که راننده بتواند در ساعات مجاز رانندگی کند.

خبرنگار: محبوبه کباری