شنبه 8 اردیبهشت 1403

تشکل‌های دانشجویی بستر مناسبی برای مطالبه‌گری دانشجویان است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تشکل‌های دانشجویی بستر مناسبی برای مطالبه‌گری دانشجویان است

رییس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: دانشجو مطالبه‌گر است و وظیفه و رسالت دانشجویان در کنار تحصیل همین مطالبه‌گری و خواستن است و محیط فرهنگی جهاددانشگاهی و تشکل‌های دانشجوی بستر مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی و مطالبه‌گری می‌باشد.

اکبر اسدی، امروز شنبه در اولین نشست سال جاری شورای سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی کردستان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی است و همه بندگان خدا به این مهمانی معنوی دعوت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تزکیه نفس فلسفه اصلی ماه مبارک رمضان بوده است، افزود: تزکیه نفس در این ماه مبارک، زمینه‌ساز حرکت رو به رشد در مسیر تعالی برای فرد و جامعه است.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه، ما انسان‌ها برای تمام ابعاد زندگی خود نیاز به تزکیه نفس داریم، بیان کرد: تعلیم امروز در تمام سطوح آموزشی و دانشگاهی وجود دارد اما تزکیه نفس و اخلاقیات کم رنگ شده است.

وی با اعلام اینکه اخلاق به معنای آراستن رفتارهای فردی با فضایل و صفات نیک است، گفت: امروز به اخلاقیات و تزکیه نفس کمتر توجه می‌شود چراکه جوان امروز در این زمینه احساس سیری کاذب می‌کند.

اسدی، اظهار کرد: امروزه تمام تلاش جامعه و پیشرفت‌های به وجود آمده برای جسم و کالبد انسان است، اما برای روح و روان انسان کار خاصی صورت نمی‌گیرد، در حالیکه انسانیت انسان، به روح و روان اوست و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و تزکیه نفس است.

وی لازمه رسیدن به تعالی فردی و در نتیجه اجتماعی را یک حرکت اخلاقی و تهذیب نفس ذکر کرد و گفت: روح انسان باید کمال پیدا کند چراکه آنچه انسان را اشرف مخلوقات قرار داده جسم نیست، بلکه روح انسان است که تعالی پیدا می‌کند.

اسدی با تأکید بر ضرورت توجه به بُعد معنوی انسان بیان کرد: اگر به بُعد روحی و معنوی انسان توجه لازم نشود، انسان و در نتیجه جامعه رو به انحطاط و نابودی خواهد رفت.

وی گفت: دانشجویان عضو سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی حلقه ارتباط بین دانشجویان و جهاددانشگاهی هستند تا بتوانند در بستر فرهنگ سازمانی جهاددانشگاهی فعالیت کنند.

به گفته رئیس جهاددانشگاهی کردستان، با توجه به تنوع فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی، محیط فرهنگی این نهاد زمینه مناسبی برای فعالیت دانشجویان با سلایق مختلف است، دانشجویانی که با خواست و اراده خود عضو سازمان دانشجویان شده‌اند، لازم است فرهنگ سازمانی جهاددانشگاهی را بشناسد و براساس آن فعالیت کند.

اسدی بیان کرد: دانشجو مطالبه‌گر است و وظیفه و رسالت دانشجویان در کنار تحصیل همین مطالبه‌گری و خواستن است و محیط فرهنگی جهاددانشگاهی و تشکل‌های دانشجوی بستر مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی و مطالبه‌گری می‌باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه عضویت در جهاددانشگاهی و تشکل‌های دانشجویی افق دید دانشجویان را بازتر می‌کند، یادآور شد: عضویت در تشکل‌های دانشجویی فرصتی برای یادگیری و تمرین مدیریتی است و دانشجویانی عضو تشکل‌های دانشجویی به دلیل تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در دوران دانشجویی و تجربه آزمون و خطاها، در آینده مدیران موفقی خواهند بود.

انتهای پیام