جمعه 31 فروردین 1403

تشکیل پرونده قضایی برای متخلفین کشتار خرگوش‌های وحشی

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تشکیل پرونده قضایی برای متخلفین کشتار خرگوش‌های وحشی

انتشار فیلم کشتار و شکار غیر مجاز تعداد 17 خرگوش وحشی در استان بوشهر موجب نگرانی دوستداران طبیعت و عموم مردم گردید که اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از شناسایی و تشکیل پرونده قضایی علیه متخلفین خبر داد.

فرهاد قلی نژاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص گفت: پس از انتشار فیلم کشتار خرگوش وحشی توسط متخلفین در ده روز گذشته اقدامات شناسایی متخلفین با همکاری همیاران محیط زیست انجام و چند روز پس از انتشار فیلم مذکور متخلفین مذکور که ساکن یکی از روستاهای شمال استان بوشهر هستند شناسایی و علیه افراد متخلف شکایت و هم اکنون پرونده در مرجع قضایی در حال رسیدگی است که رسیدگی تا صدور حکم قضایی علیه آنها ادامه خواهد داشت.

این مسئول تاکید کرد: هر گونه شکار و صید گونه های جانوری نیازمند اخذ مجوز های قانونی از سازمان حفاظت محیط زیست است و هرگونه شکار و صید گونه ها بدون مجوز جرم و برای ان در قانون مجازات تعیین گردیده و از عموم مردم و همیاران و دوستداران طبیعت تقاضا داریم در پیشگیری از تخلفات شکار و صید و دستگیری متخلفین محیط بانان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان را یاری رسانند.

وی خاطرنشان کرد: خرگوش وحشی از گونه های ارزشمند حیات وحش است که نقش مفیدی در چرخه طبیعت دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، برنامه های آموزشی متعددی در استان بوشهر در راستای آشنایی مردم با حیات وحش و محیط زیست و فرهنگ سازی با هدف کاهش جرایم زیست محیطی در حال اجرا است.

انتهای پیام