یک‌شنبه 27 خرداد 1403

تشییع امام جمعه محبوب تبریز روی دستان مردم / وداع آذربایجان با آل‌هاشم + عکس و فیلم

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
تشییع امام جمعه محبوب تبریز روی دستان مردم / وداع آذربایجان با آل‌هاشم + عکس و فیلم

پیکر شهید آیت‌الله محمدعلی آل هاشم پس از تشییع برای تدفین به وادی رحمت تبریز انتقال یافته و در قطعه‌ی صدقین گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش مشرق، تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت مراسم تشییع پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم، امام جمعه تبریز و شهید مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی امروز ساعت 9.30 دقیقه صبح از میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: پیکر شهید آیت الله آل هاشم پس از تشییع برای تدفین به وادی رحمت تبریز انتقال می‌یابد.

وی ادامه داد: پیکر امام جمعه تبریز فردا در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده خواهد شد و مراسم ترحیم نیز بعداز ظهر همان روز برگزار می‌شود.

محمدی یادآور شد: مراسم ترحیم و شام غریبان با هم از ساعت 16.30 تا 19 در مصلی تبریز منعقد می شود.

وی همچنین در خصوص مراسم تدفین استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: پیکر شهید رحمتی نیز پس از تشییع به شهرستان مراغه منتقل خواهد شد و پس از تشییع پیکر ایشان میان مردم مراغه روز جمعه در گلزار شهدای گلشن این شهر به خاک سپرده می‌شود.

آیین تدفین «رحمتی» چهارم خرداد در مراغه برگزار می‌شود

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز گفت: آیین تشییع و تدفین شهید راه خدمت دکتر «مالک رحمتی» ساعت 10 روز جمعه پیش‌رو مصادف با چهارم خردادماه در مسجد شهدای این شهرستان برگزار می‌شود.

«مرتضی مینویی» افزود: تشییع و تدفین این شهید راه خدمت از مقابل مسجد شهدا به طرف میدان مصلی برگزار می‌شود و پس از اقامه نماز در میدان مصلی، پیکر مطهر ایشان به گلزار گلشن شهدا انتقال می‌یابد.

به گفته وی مجلس ترحیم فرزند برومند مراغه شهید دکتر «مالک رحتمی» و بزرگداشت شهدای راه خدمت ساعت 16 تا 18.30 همان روز در مسجد جامع مراغه برای برادران و همچنین در مسجد شهدا برای بانوان برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور که برای افتتاح سد قیز قلعه سی به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در هنگام بازگشت از جلفا به تبریز بر اثر سقوط هلیکوپتر شهید شد.

علاوه بر رئیس جمهور، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این پرواز حضور داشتند که به همراه چند نفر دیگر، از جمله محافظان و کادر پرواز، جان خود را از دست دادند.

سانحه حدود ساعت 13:30 روز گذشته در ارتفاعات ورزقان واقع در آذربایجان شرقی رخ داد ولی به دلیل صعب العبور بودن منطقه، مه آلود بود هوا، سرما و بارندگی، عملیات جست و جو تا بامداد امروز به طول کشید و سرانجام امدادگران در حالی لاشه هلیکوپتر را پیدا کردند که متاسفانه هیچ کدام از سرنشینان آن زنده نمانده بودند.