جمعه 10 فروردین 1403

تصمیم‌گیری درباره "دراگان اسکوچیچ" در هیئت رئیسه

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
تصمیم‌گیری درباره "دراگان اسکوچیچ" در هیئت رئیسه

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، درست پس از پایان سوت بازی با عراق و صعود تیم ملی به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی 2022، ماجرای جدیدی در فوتبال ایران آغاز شد. مصاحبه رئیس فدراسیون فوتبال پس از بازگشت به ایران که در آن از «تصمیم‌گیری درباره دراگان اسکوچیچ در هیئت رئیسه» خبر داد، ادامه همان ماجرایی بود که از بحرین کلید خورد.

البته که پیش از شروع 4 دیدار سرنوشت‌ساز تیم ملی نیز گمانه زنی‌هایی مطرح می‌شد مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال به دنبال جذب مربی دیگری است تا به جای اسکوچیچ هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد اما در نهایت او ماندنی شد و فدراسیون ریسک نکرد. با این وجود از شواهد چنین برمی‌آید که فدراسیون قصد دارد برای مرحله دوم انتخابی که از شهریور ماه سال جاری آغاز می‌شود، مربی دیگری را انتخاب کند. عدم حمایت قاطع شهاب‌الدین عزیزی خادم از اسکوچیچ در همین راستا ارزیابی می‌شود.

در این مدت نام‌هایی برای جایگزینی اسکوچیچ مطرح شده؛ از کی‌روش گرفته تا برانکو، کالدرون و حتی استراماچونی اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که فدراسیون فوتبال هنوز به جمع‌بندی نهایی در این باره نرسیده است. این اسامی از آنجایی مطرح شد که با توجه به مدت زمان کم باقی مانده تا شروع مرحله بعدی، مربیانی به عنوان گزینه در نظر گرفته شدند که سابقه کار در ایران را داشتند. در عین حال فدراسیون در حال بررسی سایر گزینه‌ها هم است.

اگر چه در این چند روز صحبت‌هایی مبنی بر بازگشت کی‌روش مطرح شده اما ساکنان ساختمان فدراسیون فوتبال می‌گویند که این موضوع صرفا در حد گمانه‌زنی رسانه‌ای است و قرار هم نیست چنین اتفاقی رخ دهد. حال اینکه این گفته چقدر به واقعیت نزدیک است را زمان مشخص خواهد کرد.

عزیزی خادم اعلام کرده با مشورت هیئت رئیسه تصمیم‌گیری خواهد کرد و قرار است این اتفاق در هفته جاری رخ دهد اما یک موضوع مهم باعث شده فدراسیون‌نشین‌ها عجله چندانی برای این کار نداشته باشند.

قرار است قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر 10 تیر ماه برگزار شود و فدراسیون در نظر دارد تا آن روز صبر کند و پس از مشخص شدن نتیجه قرعه‌کشی تصمیم بگیرد. این احتمال هم وجود دارد که جمع‌بندی برای آینده کادرفنی زودتر از قرعه‌کشی انجام شود اما با توجه به اینکه تیم ملی برنامه خاصی ندارد و عملا تا آن زمان فعالیتی نخواهد داشت، قرعه‌کشی نقشی تعیین‌کننده در آینده نیمکت تیم ملی دارد و فدراسیون می‌خواهد با بررسی نتیجه قرعه‌کشی و مشخص شدن حریفان تیم ملی، تصمیم‌گیری کند.

در حال حاضر قرار است تا 10 تیر صبر شود اما آنچه قطعی است اینکه فدراسیون فوتبال تمایل دارد هدایت تیم ملی را به مربی دیگری بسپارد مگر اینکه اتفاق دیگری رخ دهد.