شنبه 29 اردیبهشت 1403

تصمیم گیری درزمینه موسسات پژوهشی منوط به گزارش مرکز ارزیابی شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
تصمیم گیری درزمینه موسسات پژوهشی منوط به گزارش مرکز ارزیابی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فاس به نقل از وزارت علوم تحقیقات و فناوری، طی جلسه‌ای با حضور رازینی، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، مقدمات توسعه همکاری مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و معاونت پژوهشی فراهم شد.

در این نشست، رازینی با تشریح رویکرد و اصول نظارت و ارزیابی مؤسسه‌های پژوهشی و اشاره به اقدامات مؤثر در تقویت همکاری برای به نتیجه‌رساندن گزارش‌های نظارت و ارزیابی، بر ضرورت التزام به آن‌ها در فضای تعامل دوجانبه تأکید کرد.

مرور مختصری بر مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده در مرکز و گزارش‌های ارائه‌شده به شورای ناتک و توضیح در خصوص نحوه تشکیل شبکه تضمین کیفیت و گردآوری و تنظیم اطلاعات نظارت و ارزیابی توسط هیئت‌های استانی از دیگر موارد طرح‌شده در این جلسه بود.

در ادامه صالحی، با استقبال از رویکرد مرکز نظارت در نقش تسهیل‌گر ارتقا کیفیت این مؤسسات، به آمادگی معاونت برای همکاری با مرکز در تهیه گزارش‌های نظارتی و استناد به آن‌ها در فرایندهای تصمیم‌گیری تاکید کرد.

مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای برای نیل به اهداف مشترک در محورهای مورد توافق از جمله لزوم اتکای تصمیم‌های ستاد به گزارش‌های نظارتی، همکاری معاونت پژوهشی در تکمیل اطلاعات مؤسسه‌های پژوهشی در سامانه آموزش‌عالی و آمادگی مرکز در تدوین آئین‌نامه‌های تکمیلی مورد نیاز در حوزه نظارتی بین طرفین منعقد شود.

همچنین لزوم ارائه گزارش‌های مرکز نظارت در فرآیند ایجاد، ارتقا و یا محدودیت فعالیت مؤسسه‌های پژوهشی، همکاری مشترک در تکمیل اطلاعات این مؤسسه‌ها در سامانه آموزش عالی (ساعا) و ارتقا الگوی نظارت بر انجمن‌های علمی در جلسه مشترک مدیران معاونت پژوهشی و مرکز نظارت مورد تأکید قرار گرفت.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت علوم تحقیقات و فناوری

جلسه مشترک مؤسسه‌های پژوهشی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
تصمیم گیری درزمینه موسسات پژوهشی منوط به گزارش مرکز ارزیابی شد 2