شنبه 15 اردیبهشت 1403

تعداد مناطق حفاظت شده محیط زیستی 5 برابر شده است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
تعداد مناطق حفاظت شده محیط زیستی 5 برابر شده است

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری فارس، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز شنبه 21 بهمن 1402 در مراسم افتتاح پروژه‌های محیط زیستیگفت: در سال جاری در 3 مرحله با مبلغی بالغ بر 4 هزار و 900 میلیارد تومان، 226 پروژه محیط زیستی در کشور افتتاح شد که غالباً به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به نیازی که در محیط زیست کشور رخ داده و همچنین نیازی که به ایستگاه‌های پایش جو، آب و خاک و پایش‌های میدانی در مناطق حفاظت شده مطرح است، بسیاری از پروژه‌ها به این موضوع تعلق دارند.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: قبل از انقلاب، تعداد 57 منطقه حفاظت شده داشتیم که اکثراً شکارگاه سلطنتی بوده و یا به قشر خاصی تعلق داشته‌اند اما بعد از انقلاب 309 منطقه حفاظت شده داریم که تقریباً 5 برابر شده و این مناطق در اختیار مردم قرار گرفته است.

سلاجقه تاکید کرد: این مناطق در اختیار مردم قرار گرفت و با حفاظت مشارکتی اوضاع حفاظت بهتر خواهد شد. مردم مناطق را حفاظت، پایش و احیا می‌کنند.

وی درباره قوانین محیط زیستی پس از انقلاب گفت: در بحث آیین‌نامه‌ها، قانون پسماند، هوای پاک، حفاظت خاک، تالاب‌ها و.. را بعد از انقلاب تدوین کردیم که امیدوارم در اجرا شدن این قوانین همه دستگاه های مسؤول کمک کنند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید محیط زیست منطقه حفاظت شده شکارگاه این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است