یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

تعداد پروژه‌های احداثی و مستمر در شمال تهران افزایش یافته است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تعداد پروژه‌های احداثی و مستمر در شمال تهران افزایش یافته است

شهردار منطقه یک گفت: بودجه امسال پروژه‌های احداثی 273 درصد و پروژه‌های توسعه محلی 232 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سید مهدی صباغ، شهردار منطقه یک گفت: از ابتدای طرح تفصیلی در دهه 90 تاکنون طرح موضوعی یا موضعی در این منطقه تعریف نشده بود ولی امسال طرح تفصیلی این منطقه بررسی و چهار طرح موضعی برای محلات شمال تهران در کمیسیون ماده 5 مصوب شد تا رونق ساخت و ساز به این محله‌ها بازگردد.

صباغ رشد 82 درصدی پروانه های صادره ساختمانی و رشد 13درصدی درآمدی در 9 روز گذشته را از اقدامات قابل توجه این منطقه دانست و ادامه داد: اجرای پروژه‌های رنگ آمیزی و زیباسازی پل پارک وی، توزیع 75 هزار تن آسفالت در سطح معابر، لایروبی کانال دارآباد بعد از 20سال، ساماندهی خیابان شهرداری از دستفروشان، جمع آوری 134 ون کافه، احداث رفیوژ میانی ارتش و رفع ترافیک مقابل دانشگاه پیام نور و ساماندهی خیابان موحد دانش و بدیعی بخشی از اقدامات منطقه طی 9 ماه گذشته بوده است.

شهردار منطقه یک از تصویب 689 مصوبه طی 27 بازدید انجام شده در یک سال گذشته از این منطقه خبر داد و گفت: 90 درصد خروجی‌های امسال با توجه به نیاز و درخواست‌های شهروندان تعریف شده و در دست اجرا قرار گرفته است.

او در پایان برخی از نیازهای این منطقه را در حوزه بازرسی مانند افزایش ناگهانی پیام‌های 137 پس از بارش باران به دلیل گرفتگی انهار ناشی از خزان و تجمع برگ‌ها، زمانبر بودن پیام‌ها و ساخت و ساز غیرمجاز در محله گلابدره، کمبود نیروی متخصص 137 در مناطق و نیاز به استخدام کارگران ماهر و تیم عملیاتی متخصص برای تخریب ایمن و اصولی ساخت و ساز غیرمجاز که نیاز به پیگیری دارد، مطرح کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری