یک‌شنبه 8 مهر 1403

تعداد کتابخانه‌های خراسان جنوبی به 83 مورد رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تعداد کتابخانه‌های خراسان جنوبی به 83 مورد رسید

بیرجند - ایرنا - سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: چهار کتابخانه در مناطق مختلف استان آماده افتتاح است و با بهره‌برداری از آنها، تعداد کتابخانه‌های خراسان جنوبی به 83 مورد می‌رسد.

کاظم وفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتابخانه‌های عمومی شهر باغستان شهرستان فردوس به متراژ 120 متر مربع، روستای تیغاب شهرستان قاینات به متراژ 160 متر مربع، کتابخانه بهمن آباد شهرستان زیرکوه به متراژ 160 متر مربع و کتابخانه معصوم آباد شهرستان خوسف به متراژ 120 متر مربع تکمیل و آماده افتتاح شده است.

وی اظهار داشت: با افتتاح این چهار کتابخانه جمعیت هشت هزار و 201 نفر زیر پوشش خدمات کتابخانه‌های عمومی قرار می‌گیرند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 83 باب کتابخانه عمومی شامل 72 کتابخانه نهادی و 11 کتابخانه مشارکتی در استان وجود دارد که این تعداد 7.79 درصد نسبت به سال 98 رشد داشته و بدین ترتیب سرانه کتابخانه در خراسان جنوبی 2.57 متر مربع به ازای هر 25 هزار نفر است.

وی افزود: امسال دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی با شرکت 30 هزار و 426 نفر در بخش آنلاین و با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و سایر ادارات استان برگزار شد که 2 برنده کشوری از استان و تعدادی برگزیده کتابخانه‌ای داشت.

وفایی اظهار داشت: مسابقه «امر به معروف و نهی از منکر» از دیگر برنامه‌های شاخص فرهنگی است که توسط کتابخانه‌های عمومی استان با حضور سه هزار و 777 نفر در سال جاری برگزار شد و خراسان جنوبی مقام نخست از لحاظ مشارکت به نسبت جمعیت در کشور را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه هفته کتاب همزمان با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار از 24 آبان آغاز شد، گفت: شعار امسال هفته کتاب «دانایی و مانایی» است و برنامه‌های فرهنگی و ترویجی در هفته کتاب سال جاری با توجه به وضعیت شیوع کرونا به شکل مجازی برگزار می‌شود که شامل نقد کتاب، جلسات مشاوره، قصه گویی و نمایشگاه کتاب است.

وی افزود: اطلاع رسانی دریافت کتاب‌های اهدایی با عنوان پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» در کتابخانه‌های عمومی استان روز پنجشنبه 29 آبان (به استثنای شهرهای اعلام شده دارای محدودیت از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا) انجام می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*