پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

تعهد 40 هزار اشتغال در لرستان / برخی از بانک‌ها پای کار نیستند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تعهد 40 هزار اشتغال در لرستان / برخی از بانک‌ها پای کار نیستند

جهانی با بیان اینکه تعهد 40 هزار اشتغال در لرستان برای امسال در نظر گرفته شده است، گفت: برخی از بانک‌ها پای کار نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، علی جهانی ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهارداشت: مهمترین مسئله امروز کشور بحث اشتغال است که دولت جدید همه توان خود را برای این مهم به کار گرفته است، در همین راستا اعتباراتی برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده تا با پرداخت آنها برای افراد جویای کار شغل ایجاد شود.

وی افزود: با توجه به اینکه استان لرستان از نظر اقتصادی و سرمایه گذاری ضعیف است، پرداخت تسهیلات اشتغال فرصتی است تا بتوان از این تسهیلات برای خروج استان از وضعیت بیکاری استفاده کرد ولی متاسفانه گاهی کم کاری هایی در این حوزه سبب شده تا اشتغال مورد نظر ایجاد نشود و همچنان استان از بیکاری رنج ببرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: تعهد اشتغال استان لرستان برای امسال 40 هزار شغل بوده است که در هشت ماهه اول امسال بخشی از آن محقق شده و لرستان از نظر گزارش دهی در کشور رتبه بیست و هشتم را دارد و لازم است همه دستگاه ها پای کار باشند.

جهانی با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی، بیان کرد: پرداخت تسهیلات به شهرستانها براساس آمایش سرزمینی و نرخ بیکاری است که برای امسال بروجرد بالغ بر 14 ملیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده بود ولی متاسفانه دو میلیارد از این تسهیلات جذب نشده در حالی که در همه شهرستانهای استان این اعتبارات جذب شده است که یکی از دلایل آن به بانکها برمی گردد که برخی از آنها پای کار نیستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در بحث تسهیلات مشاغل خانگی، نظارت است که لازم است نظارتها بیشتر شود و طرح هایی که برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند بررسی و نظارت شود که در صورت عدم دارا بودن شرایط لازم بلافاصله طرح دیگری جایگزین شود.

انتهای پیام /