پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

تعیین تعرفه پزشکان متناسب با سطح زندگی مردم باشد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تعیین تعرفه پزشکان متناسب با سطح زندگی مردم باشد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اصولاً متناسب با تورم موجود در جامعه میزانِ تعرفه‌های پزشکی مشخص می‌شود، اما در کل تعرفه‌های خدماتی به مردم با توجه به سطح زندگی معیشتی آنان بالا است.

پروین صالحی در گفت‌وگو با ایسنا درباره خبرهایی مبنی بر افزایش تعرفه ویزیت پزشکان، اظهار کرد: هنوز خبری مبنی بر افزایش ویزیت پزشکان به کمیسیون بهداشت مجلس واصل نشده است، اما در کل تعیین تعرفه پزشکان در بخش خصوصی بر عهده نظام پزشکی است و در هفته آتی صحت این موضوع را در کمیسیون بهداشت بررسی خواهیم کرد.

وی افزود: هرگونه افزایش تعرفه باید متناسب با توان مردم و مسائل معیشتی آنان تنظیم شود و نباید به اقشار مختلف در این باره فشاری وارد شود. اطلاعات جدیدی به کمیسیون بهداشت در این باره نرسیده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس، گفت: اصولاً متناسب با تورم موجود در جامعه میزانِ تعرفه‌های پزشکی مشخص می‌شود، اما در کل تعرفه‌های خدماتی به مردم با توجه به سطح زندگی معیشتی آنان بالا است و باید بر اساس تورم موجود و سطح زندگی مردم چنین تعرفه‌هایی تعیین شود.

صالحی تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت باید با برنامه‌ریزی دقیق تورم را در جامعه بشکند و تا زمانی که تورم در سطح بالای خود است بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. راه حل بنیادی همان مهار تورم و بهبود وضعیت اقتصادی کشور است. مسئولان باید وضعیت فعلی اقتصادی را بهبود دهند و تلاش دولت مقابله با تورم است که امیدواریم با مشورت گرفتن از متخصصان این مشکل حل شود.

انتهای پیام