پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

تعیین تنها نماینده شیرجه در بازی‌های آسیایی بدون رقابت انتخابی

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
تعیین تنها نماینده شیرجه در بازی‌های آسیایی بدون رقابت انتخابی

با تصمیم کمیته فنی شیرجه و بدون برگزاری رقابت انتخابی، تک سهمیه این رشته برای حضور در بازی‌های آسیایی در اختیار محمد مقدسی قرار گرفت.

با تصمیم کمیته فنی شیرجه و بدون برگزاری رقابت انتخابی، تک سهمیه این رشته برای حضور در بازی‌های آسیایی در اختیار محمد مقدسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، شیرجه ایران برای حضور در بازی های آسیایی صاحب یک سهمیه است. برای این تک سهمیه گزینه هایی با الویت سام واژیر و محمد مقدسی به کمیته ملی المپیک معرفی شده بودند.

در واقع سام واژیر گزینه اصلی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برای اعزام به بازی های آسیایی بود اما این ورزشکار حدود دو ماه پیش دچار آسیب دیدگی شد و همین مسئله وضعیت او را برای اعزام مبهم کرد طوریکه تصمیم به برگزاری رقابت انتخابی برای تعیین نماینده اعزامی شیرجه گرفته شد.

در نهایت اما بدون برگزاری این رقابت، تک سهمیه شیرجه در اختیار محمد مقدسی قرار گرفت.

امید حدیقی مسئول کمیته فنی شیرجه در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید این موضوع گفت: تمام فرصت های لازم برای اعزام سام واژیر مهیا شده بود اما او حدود دو ماه پیش از ناحیه گردن دچار آسیب دیدگی شدیدی شد که اعزامش را به اما و اگر کشاند.

وی تصریح کرد: فرصت زیادی برای فیزیوتراپی و درمان به محمد مقدسی داده شد تا بتواند به شرایط مطلوب برسد اما محمد مقدسی هم در تمرینات آماده نشان می داد. به همین دلیل تصمیم به برگزاری رقابت انتخابی گرفته شد.

مسئول کمیته فنی شیرجه تاکید کرد: از طرفی باید زمان موردنظر برای معرفی قطعی نماینده خود را هم لحاظ می کردیم. این زمان در حال سپری شدن بود در حالیکه واژیر هنوز به آمادگی لازم برای حضور در رقابت انتخابی نرسیده بود. ضمن اینکه در برنامه ریزی برای اردوی برون مرزی، متوجه شدیم او از نظر پاسپورت هم با مشکلاتی روبرو است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم بدون مسابقه انتخابی، محمد مقدسی را عازم هانگژو کنیم.

حدیقی یادآور شد: در فهرست اولیه ای که در اختیار کمیته ملی المپیک قرار دادیم، در این فهرست سام واژیر و محمد مقدسی را به ترتیب معرفی کرده بودیم. در واقع گزینه اصلی ما سام واژیر بود اما او واقعا شرایط اعزام را نداشت و به همین دلیل فرصت را در اختیار محمد مقدسی قرار دادیم.

مسئول کمیته فنی شیرجه یادآور شد که محمد مقدسی با هدایت شهنام نظرپور در بازی های آسیایی شرکت می کند.