پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

تغیر فرمت جذاب لیگ قهرمانان: لیگی پر از فینال!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
تغیر فرمت جذاب لیگ قهرمانان: لیگی پر از فینال!

نکته جالب از قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا، تکرار پنج فینال از هفت سال اخیر در دور گروهی است.

به گزارش "ورزش سه"، با انجام قرعه کشی و مشخص شدن دیدارهای دور گروهی این فصل لیگ قهرمانان اروپا، تقابل های فوق العاده جذابی را در این مسابقات شاهد خواهیم بود.

دوئل هایی که پیش از این و در فرمت سابق لیگ قهرمانان، اکثرا از مرحله یک هشتم به بعد شکل می‌گرفت اما حالا بنظر می‌رسد این تغیر فرمت برای هواداران فوتبال چندان بد نشده است.

به طوری‌که حالا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، شاهد برگزاری پنج فینال از سال های اخیر هستیم که به شرح زیر است:

2018: رئال مادرید - لیورپول فینالی که با برد 3-1 رئال مادرید به پایان رسید و جام به مادرید رفت. حالا و بعد از شش سال، لیورپول می‌تواند انتقام آن دیدار را از رئال بگیرد‌.

2020: بایرن مونیخ - پاری سن ژرمن در فینالی که به علت شیوع بیماری کرونا بدون حضور هواداران برگزار شد، بایرن با برتری 1-0 مقابل پاریسی ها به قهرمانی رسید‌. آیا لوئیز انریکه می‌تواند بعد از چهار سال انتقام آن شکشت را از بایرن با ونسان کمپانی بگیرد؟

2022: رئال مادرید - لیورپول تکرار فینال 2018 بعد از چهار سال، بازهم نتوانست منجر به قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان شود و این بار هم رئال بود که با نتیجه 1-0 به برتری رسید.

2023: منچستر سیتی - اینتر طلسم ناکامی های سیتیزن ها در چمپیونز لیگ سرانجام با برد 1-0 مقابل اینتر پایان یافت. دیدار جذابی که بعد از دوسال در مرحله گروهی تکرار خواهد شد و افعی ها می‌توانند امیدوار به انتقام گرفتن از شاگردان پپ گواردیولا باشند.

2024: رئال مادرید - دورتموند و سرانجام آخرین فینال لیگ قهرمانان، در فاصله چهار ماه در مرحله گروهی تکرار خواهد شد تا زنبورها یک فرصت طلایی برای انتقام شکست تلخ خود مقابل رئال مادرید بدست آورند.

ویدئو: 351582

این رقابت ها از تاریخ 27 شهریور ماه سال جاری آغاز خواهد شد و تا اردیبهشت ماه سال آینده به پایان می‌رسد.