شنبه 1 اردیبهشت 1403

تفاوت نگاه روحانی و رئیسی در طرح رتبه بندی معلمان / آخرین وضعیت رتبه بندی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تفاوت نگاه روحانی و رئیسی در طرح رتبه بندی معلمان / آخرین وضعیت رتبه بندی در کهگیلویه و بویراحمد

طرح رتبه بندی معلمان در سالیان گذشته، توسط معلمان مطرح شد تا اجرای آن سبب تحقق مطالبات معلمان در این حوزه شود اما نوع نگاه و نگرش دو رئیس جمهور در شرایط خود جالب توجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس معلمان و فرهنگیان یادشان نخواهد رفت اظهارات رئیس دولت تدبیر و امید، حسن روحانی را زمانی که او از اجرای طرح رتبه بندی معلمان اعراض کرد و گفت: ما تعهد کردیم و آمدیم پشت میز خدمت و بابت آن حقوق دریافت می کنیم.

رئیس جمهور سابق ادامه داد: اگر کسی راضی نیست می بایست نمی آمد، اگر کسی راضی نیست می تواندبرود. وی افزود: اگر کسی می ماند نمی تواند بگوید حقوق من کم است، این حرف کاملا غلط است. این اظهارات که به معنای نادیده گرفتن مطالبات قشر زحمتکش و پرتلاش فرهنگی در سراسر کشور در حوزه رتبه بندی معلمان بود، با واکنش های مختلفی همراه شد تا معلمان بعد از ناامیدی از اظهارات رئیس دولت تدبیر و امید به فکر تحقق مطالبات خود از طریق راهپیمایی و مطالبه گری به روش های مختلف باشند. این طرح اما در دولت رئیسی و مجلس انقلابی رنگ و بویی تازه به خود گرفت و نهایتا مورد موافقت نمایندگان مجلس قرار گرفت تا توسط دولت سیزدهم را اجرایی شود. از طرفی رئیس جمهور دولت سیزدهم یعنی آیت الله رئیسی بعد از روی کارآمدن قول های مساعدی برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان داد. آیت الله رئیسی در همین رابطه در سی و ششمین اجلاس سراسری مدیران و روئسای آموزش و پرورش کشور گفت: مطالبه رتبه بندی معلمان دنبال می شود تا هیچ شخصی حق آنها در آموزش و پرورش ضایع نشود. رئیس جمهور دولت سیزدهم ادامه داد: اعلام می کنم آنچه وظیفه ما است و آنچه حق آنهاست دنبال می شود هر چند با تاخیر ده ساله مواجه شده است. اظهارات رئیس دولت سیزدهم بارقه امید را در دل معلمان این مرز و بوم زنده کرد و با واکنش های مثبتی از سوی معلمان و فرهنگیان آموزش و پرورش مواجه شد و نوید بخش شرایط مناسب‌تری برای این قشر را فراهم آورد. در شرایط حاضر طرح رتبه بندی معلمان در مراحل ثبت نام از معلمان سراسر کشور است تا مطالبات آنها به مرحله نهایی برسد. مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در همین رابطه در خصوص آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: معلمان در حال بارگزاری اطلاعات خود هستند این وضعیت در مرحله 80 درصد است. وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش تاکید بر تشویق معلمان بر تشکیل اطلاعات باراگذاری برای اجرای این طرح دارد، ادامه داد: در مهر ماه و آبان ماه احکام رتبه بندی به احتمال زیاد اجرایی می شود. وی افزود: در شرایط رتبه بندی که وارد حکم شویم، بعد از سنجش و تایید اطلاعات توسط هیئت ممیزه، امتیازات لازم را به وزارت ارجاع داده می شود تا بر اساس آن احکام رتبه بندی اجرا شود. انتهای پیام /