چهارشنبه 6 تیر 1403

تقابل کروات‌ها با ماتادورها / فاتح یورو 2020 به مصاف آلبانی می‌رود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تقابل کروات‌ها با ماتادورها / فاتح یورو 2020 به مصاف آلبانی می‌رود

در چارچوب مرحله گروهی یورو 2024 امروز سه دیدار از گروه‌های A و B برگزار می‌شود.

سوئیس - مجارستان / 16:30

تیم ملی فوتبال آلمان در دیدار افتتاحیه یورو 2024 موفق شد با نتیجه 5 بر یک از سد اسکاتلند بگذرد تا ژرمن‌های میزبان خط و نشانی برای سایر همگروهی هایشان بکشند.

مجارستان در سال‌های دور یکی از قدرت‌های بزرگ فوتبال اروپا بود و در همه‌ای رقابت‌ها مدعی بود، اما مجار‌ها سال هاست که از دوران اوج شان فاصله گرفته اند و تیمی درجه 3 اروپایی محسوب می‌شوند در سوی مقابل سوئیسی‌ها در همه مسابقات اخیر جام جهانی و یورو حضور داشته اند، اما توفیقی در این مسابقات مختلف تاکنون نداشته اند.

2 تیم تاکنون 46 بار در دیدار‌های مختلف به مصاف هم رفته اند که 30 برد برای سوئیس، 11 برد برای مجارستان و 5 بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است.

اسپانیا - کرواسی / 19:30 

در گروه B یورو 2024 که گروه مرگ لقب گرفته است در اولین دیدار اسپانیا به مصاف کرواسی می‌رود. 2 تیم یکی از جذاب‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین بازی‌های دوره گذشته جام ملت‌های اروپا را برگزار کردند؛ جایی که پس از تساوی 3بر3 دو تیم در پایان 90 دقیقه، لاروخای لوئیز انریکه در نهایت بازی را 5-3 برد و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

اسپانیا و کرواسی سال گذشته در فینال لیگ ملت‌های اروپا نیز مقابل هم صف‌آرایی کردند که آن‌جا هم اسپانیا دست بالاتر را داشت و با پیروزی در ضربات پنالتی، قهرمانی را از یاران لوکا مودریچ گرفت.

2 تیم تاکنون 10 بار به مصاف یکدیگر رفته اند که سهم اسپانیا 6 برد، کرواسی 3 برد و یک بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است.

ایتالیا - آلبانی / 22:30 

در دیگر بازی این گروه شاگردان لوچانو اسپالتی به مصاف آلبانی می‌روند در نگاه اول به نظر می‌رسد لاجوردی پوشان کار راحتی پیش رو دارند، اما آلبانی در بازی هایش اخیرش تیمی سرسخت نشان داده است.

در یورو 2020 بسیاری از کارشناسان شانس چندانی برای قهرمانی ایتالیا قائل نبودند، اما آن ها با عملکردی خوب توانستند جام را به خانه ببرند و آن‌ها امیدوارند میزبانی آلمان همچون جام جهانی 2006 که قهرمانی را به دست آوردند خوش یمن باشد و در قهرمانی یورو نیز دبل کنند. اسپانیا تنها تیمی است که تاکنون موفق شده است که در 2 دوره یورو 2008 و 2012 فاتح این مسابقات شود.

2 تیم تاکنون 4 مرتبه به مصاف یکدیگر رفته‌اند که هر 4 بازی با برتری آتزوری خاتمه یافته‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال