دوشنبه 11 تیر 1403

تقدیر وزیر ارتباطات از ایرانسل برای حمایت از استارتاپ‌ها

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
تقدیر وزیر ارتباطات از ایرانسل برای حمایت از استارتاپ‌ها

جهرمی با تحسین ایرانسل، اعلام کرد که رمز موفقیت این اپراتور در حوزه دیجیتال اینست که از انحصارگرایی دوری کرده و راه را برای جوانان و استارتاپ‌ها باز گذاشته است: «بخش عمده‌ای از فعالیت اکوسیستم استارتاپی وابسته به شرکت‌هایی است که زیرمجموعه ایرانسل کار می‌کنند.»

صبح امروز ایرانسل بیش از 1034 روستای کشور را به شبکه ملی اطلاعات متصل کرد. وزیر ارتباطات در مراسم ایرانسل اعلام کرد که توسعه اینترنت روستایی در راستای عدالت ارتباطی است.

در این افتتاحیه اعلام شد که در حال حاضر 17920 روستا به اینترنت نسل دوم، 14265 به نسل سوم و 8796 روستا نیز به 4G مجهز شده‌اند. تا امروز بیش از 17600 روستا تحت شبکه رومینگ ایرانسل قرار گرفته است. با افتتاح 306 سایت، 1034 روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات اضافه شدند.

جهرمی در ادامه اعلام کرد که با یک سرمایه‌گذاری 306 میلیاردی که عمده‌اش از سمت دولت و بخشی از آن توسط ایرانسل داده شده، امروز با کمک و زحمت این اپراتور بیش از 1034 روستا را به شبکه ملی اطلاعات وصل خواهند شد. او نتیجه این توسعه را عدالت ارتباطی دانست و گفت: «از مصادیق عدالت اجتماعی است و در همین ایام شیوع کرونا دیدیم که مسائل مختلفی از آموزش تا اقتصاد مبتنی بر فضای مجازی شد و موضوع عدالت ارتباطی مهم‌تر به چشم می‌آید. حتی سرگرمی مردم از طریق این بستر صورت گرفت.» او تاکید دارد که توسعه اینترنت روستایی به همین دلیل تلاش بسیار ارزشمندی است و باید به آن توجه بیشتری کرد.

وزیر ارتباطات در این مراسم تاکید کرد که قرار بود تا پایان برنامه ششم توسعه، 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار را به اینترنت پرسرعت مجهز شوند اما اکنون این اتفاق افتاده است و حالا هدف گذاری جدید این است که تا پایان سال جاری، تمام روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

جهرمی در این میان با تحسین ایرانسل، اعلام کرد که رمز موفقیت این اپراتور در حوزه دیجیتال اینست که از انحصارگرایی دوری کرده و راه را برای جوانان و استارتاپ‌ها باز گذاشته است: «بخش عمده‌ای از فعالیت اکوسیستم استارتاپی وابسته به شرکت‌هایی است که زیرمجموعه ایرانسل کار می‌کنند.»

تقدیر وزیر ارتباطات از ایرانسل برای حمایت از استارتاپ‌ها 2