شنبه 14 مهر 1403

تقسیط حق بیمه 38 کارگاه آسیب دیده از کرونا در بروجرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تقسیط حق بیمه 38 کارگاه آسیب دیده از کرونا در بروجرد

بروجرد - ایرنا - رییس تامین اجتماعی بروجرد گفت: 38 کارگاه تولیدی و صنعتی آسیب دیده از کرونا در این شهرستان حق بیمه و بدهی خود را به تامین اجتماعی به صورت قسطی پرداخت می‌کنند.

قدرت اله سعادتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع کرونا برخی از مشاغل و کارگاه ها آسیب دیدند که برای حفظ اشتغال و کمک به فعالیت و رونق کارگاه ها، تامین اجتماعی در راستای پرداخت حق بیمه کارفرمایان مساعدت هایی انجام داد.

وی اضافه کرد: در همین راستا به 38 کارگاه بزرگ و کوچک شهرستان بروجرد که در بحث کرونا دچار آسیب شدند کمک هایی صورت گرفت که کارفرمایان پرداخت حق بیمه را به صورت اقساطی پرداخت کنند و یا برای پرداخت حق بیمه استمهال صورت گرفت.

رییس تامین اجتماعی بروجرد اظهار داشت: مساعدت هایی که تامین اجتماعی با کارگاه ها انجام داده مربوط به سه ماهه اسفند، فروردین و اردیبهشت است و با هدف حفظ اشتغال و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی بوده است.

رییس تامین اجتماعی بروجرد با اشاره به پرداخت بیمه بیکاری گفت: در حال حاضر بیمه بیکاری به 770 کارگر در شهرستان بروجرد پرداخت می شود که در پی شیوع کرونا و معرفی افرادی که شغل خود را از دست داده اند تاکنون 240 نفر معرفی شده اند.

وی تمدید دفترچه را برای بیمه شدگان تحت پوشش غیر حضوری اعلام کرد و افزود: از ابتدای خرداد تمدید دفترچه های درمانی به صورت غیر حضوری بوده و همه مراکز درمانی و افراد بیمه شده می توانند با مراجعه به سایت، اعتبار درمان را مشاهده کننند.

*س_برچسب‌ها_س*