شنبه 29 اردیبهشت 1403

تلاش برای نجات پوگبا: دوستش به او مکمل داد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
تلاش برای نجات پوگبا: دوستش به او مکمل داد!

گاتزتا دلو اسپورت می‌گوید علت مثبت شدن تست دوپینگ پل پوگبا مکملی بوده که دوست او که از قضا پزشک است به ستاره فرانسوی داده بود.

به گزارش "ورزش سه"، جنجال درباره مثبت شدن تست دوپینگ پل پوگبا ادامه دارد. دیشب خبر مثبت شدن تست او توسط گاتزتا دلو اسپورت اعلام شد و دقایقی بعد نهاد ضد دوپینگ ایتالیا این خبر را رسما تایید کرد.

اما امروز روزنامه گاتزتا دلو اسپورت در گزارشی می‌گوید به جزئیاتی درباره علت مثبت شدن تست پوگبا دست پیدا کرده است. این روزنامه مدعی است پوگبا بدون اینکه در جریان باشد دوپینگی شده است.

در این گزارش ادعا شده که علت وجود تستوسترون در نمونه خون پوگبا این بوده که او در زمان حضور در آمریکا یک مکمل غذایی مصرف کرده است. ستاره فرانسوی شخصا این مکمل را تهیه نکرده و آن را به پیشنهاد یک دوست که از قضا پزشک بوده خورده بود. در نتیجه گاتزتا می‌گوید کمیته ضد دوپینگ در بررسی پرونده او باید پوگبا را به اتهام سهل‌انگاری محاکمه کند و نه دوپینگ عمدی.

در ادامه گزارش اشاره شده که پوگبا دیشب به پزشکان باشگاه یوونتوس اطلاع داده بود که چنین مکملی مصرف کرده است. ولی پیش از آن یوونتوس از این ماجرا بی‌خبر بود. در نتیجه نهاد ضد دوپینگ ایتالیا نمی‌تواند اتهامی را متوجه باشگاه یوونتوس کند.

اگر پوگبا بتواند عمدی نبودن دوپینگش را اثبات کند از مجازات در امان نخواهد بود ولی در مجازات او تخفیف داده می‌شود.

نهاد ضد دوپینگ ایتالیا دیشب اعلام کرد با توجه به مثبت شدن تست دوپینگ پوگبا او تا اطلاع ثانوی از حضور در میادین فوتبال تعلیق شده است.

تلاش برای نجات پوگبا: دوستش به او مکمل داد! 2