یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

تلاش های حذف دانشگاه کوثر بجنورد بی نتیجه ماند / درخشیدن در بین دانشگاه های تک جنسیتی کشور حمایت مسئولان را می طلبد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تلاش های حذف دانشگاه کوثر بجنورد بی نتیجه ماند / درخشیدن در بین دانشگاه های تک جنسیتی کشور حمایت مسئولان را می طلبد

حجت الاسلام رضا نوری با اشاره به اینکه در دولت سابق تلاش زیادی برای حذف دانشگاه کوثر انجام شد، گفت: اما با مقاومت دانشجویان و اساتید این دانشگاه پابرجا ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازعصراترک از بجنورد، حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، پیش از ظهر امروز در دومین جشنواره سراسری علمی، فرهنگی و هنری در بجنورد اظهار داشت: معیار یک جامعه با فرهنگ، داشتن نگاه های ارزشی و تعالی گرایانه است و قطعا اگر یک جامعه این ویژگی را داشته باشد می‌تواند مترقی باشد.

وی با اشاره به اینکه یک جامعه از افرادی با سلایق و گرایش های مختلف تشکیل می شود و باید افراد این روحیه تعالی گرایانه را داشته باشند، ادامه داد: تربیت افراد نیز در درون یک خانواده سالم محقق خواهد شد.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه در یک خانواده پدر و مادر نقش موثری در تربیت اعضای آن خانواده دارند اما با این وجود محوریت خانواده با مادر است، اظهارکرد: یک مادر مومنه نقش زیادی در تربیت خوب فرزندان دارد. وی اضافه کرد: پروین اعتصامی 35 سال بیشتر عمر نکرد، اما به دلیل رشد در یک خانواده ادیب، جایگاه بزرگی را از آن خود کرد. نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: برهمین اساس برای داشتن جامعه فرهیخته، مترقی، پیشرفته، ادیب، عالم، تحول افرین، باید سرمایه گذاری روی بانوان بیشتر صورت بگیرد.

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره ها بستری برای رشد استعدادها و شناسایی توانمندی های افراد است که این توانایی ها باید نمود پیدا کند و دیده شود، زیرا شناسایی افراد و استعدادها، باعث تقویت انگیزه ها و اراده ها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در دولت سابق تلاش زیادی برای حذف دانشگاه کوثر انجام شد، گفت: این در حالی است که در مقابل تمام این تلاش ها برای ادغام دانشگاه، دانشجویان و اساتید این دانشگاه خواستار ماندن شده و با تلاش خودشان و حمایت های مسئولان استان ثابت کردند که توانایی دارند و دانشگاه پابرجا ماند.

حجت الاسلام نوریبا بیان اینکه آینده ای روشن برای دانشگاه کوثر به عنوان یک دانشگاه های تک جنسیتی متصور هستیم، خاطرنشانکرد: رسیدن به این جایگاه حمایت تمام مسئولان استانی را می طلبد.

انتهای پیام /