جمعه 14 اردیبهشت 1403

تلث ایران سفیدپوش شد؛ تصاویر ماهواره‌ای از زمستان ایران / ببینید

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
تلث ایران سفیدپوش شد؛ تصاویر ماهواره‌ای از زمستان ایران / ببینید

یک‌سوم مساحت ایران سفیدپوش شد؛ تصاویر ماهواره‌ای امروز را ببینید تصاویر ماهواره‌ای امروز نهم اسفند 1402 از بارش برف در یک‌سوم از مساحت کشورمان ایران حکایت دارد. به گزارش عرشه آنلاین، سال گذشته در اسفندماه کمتر از 10 درصد از مساحت ایران پوشیده از برف بود و متوسط دوره 20 ساله بارش برف در اسفند نیز مشابه بارش پارسال است. حجم آب معادل برفی که هم‌اکنون ایران را سفیدپوش کرده نزدیک به 17 میلیارد...

تصاویر ماهواره‌ای امروز نهم اسفند 1402 از بارش برف در یک‌سوم از مساحت کشورمان ایران حکایت دارد.

به گزارش عرشه آنلاین، سال گذشته در اسفندماه کمتر از 10 درصد از مساحت ایران پوشیده از برف بود و متوسط دوره 20 ساله بارش برف در اسفند نیز مشابه بارش پارسال است. حجم آب معادل برفی که هم‌اکنون ایران را سفیدپوش کرده نزدیک به 17 میلیارد متر مکعب محاسبه می‌شود؛ حجم آبی که می‌تواند، دریاچه ارومیه را به صورت لب به لب پرآب کند. زمستان سردترین هفته سال را برای اسفند کنار گذاشته بود؛ 90 درصد وسعت ایران دمای زیر صفر را تجربه کرد.

سرما تنها رهاورد اسفند 1402 برای ایران نبود و بارش سنگین برف سبب شد تا ثلث ایران سفیدپوش شود. ارتفاع برف در مناطقی از شمال، شمال غرب و غرب کشور از 2 متر هم فراتر رفته است. برف سنگین ارائه خدمات در روستاهایی از کردستان و گیلان را تحت تاثیر قرار داده است.

منبع: همشهری هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

تلث ایران سفیدپوش شد؛ تصاویر ماهواره‌ای از زمستان ایران / ببینید 2