سه‌شنبه 3 مهر 1403

تلگرام تسلیم شد / ارائه شماره موبایل و آی پی آدرس کاربران به مقامات

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
تلگرام تسلیم شد / ارائه شماره موبایل و آی پی آدرس کاربران به مقامات

پاول دوروف بنیانگذار تلگرام اعلام کرد این پیام رسان آی پی آدرس و شماره موبایل کاربران را در صورت دریافت درخواست قانونی به مقامات ارائه می‌کند. پاول دوروف بنیانگذار تلگرام اعلام کرد این پیام رسان آی پی آدرس و شماره موبایل کاربران را در صورت دریافت درخواست قانونی به مقامات ارائه می‌کند. تلگرام تا پیش از این نسبت به درخواست های حذف محتوا واکنشی نشان نمی‌داد و بیشتر اوقات درخواست اطلاعات...

پاول دوروف بنیانگذار تلگرام اعلام کرد این پیام رسان آی پی آدرس و شماره موبایل کاربران را در صورت دریافت درخواست قانونی به مقامات ارائه می‌کند.

تلگرام تا پیش از این نسبت به درخواست های حذف محتوا واکنشی نشان نمی‌داد و بیشتر اوقات درخواست اطلاعات درباره مظنونین به ارتکاب جرم را نادیده می‌گرفت.

بلومبرگ در گزارشی از این تغییر سیاست پیامرسان خبر داد و اشاره کرد تلگرام تا پیش از این نسبت به درخواست های حذف محتوا واکنشی نشان نمی داد و بیشتر اوقات درخواست اطلاعات درباره مظنونین به ارتکاب جرم را نادیده می گرفت.

تلگرام در کنار این تحولات بازبینی هایی نیز انجام می دهد. این شرکت از هوش مصنوعی و همچنین تیم بازبین های انسانی برای حذف محتوای مشکل ساز از نتایج جستجو استفاده می کند.

همچنین دوروف از کاربران خواست محتوای غیرایمن و غیرقانونی را به تیم بازبینی گزارش دهند تا آنها را حذف کنند.

هنوز مشخص نیست این تغییرات چه میزان در محبوبیت تلگرام برای افرادی که فعالیت های غیرقانونی انجام می دادند یا توانایی مقامات برای پیگرد قانونی چنین افراد، تاثیر می گذارد. هرچند آی پی آدرس ها و شماره موبایل ها برای بررسی فعالیت های کاربران تلگرام در نقاط دیگر احتمالاً کارآمد است، اما افراد می توانند از چند لایه ویژگی های ناشناس ماندن مانند پیام های ناپدید شونده، رمزگذاری سربه سر یا توانایی استفاده از سرویس بدون سیم کارت استفاده کنند.

در بیانیه سرویس این پلتفرم آمده است: تا به امروز ما صفر بایت از پیام های کاربران را برای طرف های ثالث از جمله دولت ها فاش نکردیم.

این تغییرات در تلگرام در حالی ایجاد می شود که ماه گذشته (آگوست 2024 میلادی) دوروف در فرانسه به اتهام جرائمی که در این پلتفرم انجام داده، دستگیر شد و به او دستور داده شد در این کشور بماند. او تمام اتهامات را رد کرده است.

--> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

تلگرام تسلیم شد / ارائه شماره موبایل و آی پی آدرس کاربران به مقامات 2