پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

تمام دانشجویان بازداشتی دانشگاه صنعتی شریف آزاد شدند / پیگیری قضایی به خاطر اتهام زنی به بسیج دانشجویی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
تمام دانشجویان بازداشتی دانشگاه صنعتی شریف آزاد شدند / پیگیری قضایی به خاطر اتهام زنی به بسیج دانشجویی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف طی بیانیه‌ای از آزادی سایر دانشجویان بازداشتی این دانشگاه در تجمع اخیر خبر داد. متن بیانیه به شرح زیر است: مطرح بسم الله الرحمن الرحیم در پی حوادث شنبه گذشته در دانشگاه شریف، بسیج دانشجویی اعلام موارد زیر را ضروری می‌داند. 1) بسیج دانشجویی به‌شدت تجمع شنبه شب و شعار‌های تند، هنجارشکن و بعضا بی‌شرمانه سرداده‌شده...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف طی بیانیه‌ای از آزادی سایر دانشجویان بازداشتی این دانشگاه در تجمع اخیر خبر داد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

مطرح بسم الله الرحمن الرحیم

در پی حوادث شنبه گذشته در دانشگاه شریف، بسیج دانشجویی اعلام موارد زیر را ضروری می‌داند.

1) بسیج دانشجویی به‌شدت تجمع شنبه شب و شعار‌های تند، هنجارشکن و بعضا بی‌شرمانه سرداده‌شده را محکوم می‌کند و اساسا برخی از رفتار‌های تلخ و زشت سرزده از معترضین و ادبیات شنیع و قبیح استفاده شده توسط آنان را به دور از شان دانشگاه و محیط دانشجویی می‌داند.

2) بسیج دانشجویی معتقد است همان‌طور که دانشجویی که در خارج از دانشگاه مرتکب جرمی شده است، هیچ مصونیت ویژه و تفاوتی نسبت به سایر مردم ندارد، مسائل داخلی دانشگاه هرچه باشد باید در داخل دانشگاه و توسط دانشجویان و مسئولین دانشگاه رفع شود. فلذا حضور گسترده نیرو‌های امنیتی را در دانشگاه شدیدا محکوم می‌کنیم و آن را مصداق دخالت در امور داخلی دانشگاه می‌دانیم.

3) شنیدن خبر دستگیری تعدادی از دانشجویان پس از خروج از درب شمالی دانشگاه از همان ابتدا باعث خشم و تاثر ما شد و بلافاصله از طریق مبادی قانونی از جمله مسئولین دانشگاه، نهاد کل نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و برخی نمایندگان مجلس پیگیری آزادی آن‌ها را در دستور کار قرار داده و تا لحظه آزادی آخرین دانشجو این پیگیری‌ها را ادامه دادیم که به لطف خدا منجر به آزادی تمامی بازداشت‌شدگان شنبه شب شد.

4) از مسئولین دانشگاه خواستاریم ضمن پیگیری جدی کوتاهی‌های صورت گرفته که منجر به حضور گسترده نیرو‌های امنیتی در دانشگاه شده است، با برخورد جدی و در صورت لزوم برکناری عواملی که تقصیرات، متوجه آن‌هاست، اکیداً از تکرار اتفاقات مشابه جلوگیری نماید.

5) پیگیری موارد غیرقانونی صورت گرفته در دانشگاه، توسط مسئولین دانشگاه و از طریق کمیته انضباطی خواسته قطعی، مشخص و بدیهی ماست. طبیعی است ورود قانونی نهاد‌های داخل دانشگاه، می‌تواند از حاکمیت قانون و ساز‌و‌کار‌های قانونی داخل دانشگاه دفاع نماید و مانع از دخالت‌های بیرونی گردد.

6) در آخر، تهمت‌های زشت و ناروایی را که مبنی بر تشکیل جلسات هماهنگی بسیج دانشجویی با نیرو‌های امنیتی و ایفای نقش برای حضور آنان در دانشگاه، به بسیج شریف زده شد، قویا رد می‌کنیم و حق پیگرد قانونی در قبال دروغ‌پراکنی‌هایی که هدفی جز برانگیختن خشم و ایجاد تفرقه و دوقطبی در دانشگاه را ندارند، برای خود محفوظ می‌دانیم.

«کَفَی بِاللَهِ شَهِیدًا»