شنبه 14 مهر 1403

تمام غایبان سوپرجام اسپانیا؛ کدام تیم بیش از همه ضرر کرد؟

وب‌گاه نود مشاهده در مرجع
تمام غایبان سوپرجام اسپانیا؛ کدام تیم بیش از همه ضرر کرد؟

به نظر می‌رسد بارسلونا بزرگترین بازنده فرمت جدید برگزاری سوپرجام اسپانیا است.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از اسپورت، سوپرجام اسپانیا با فرمت جدیدش چهارشنبه شب در جده عربستان کلید خواهد خورد و برای نخستین بار، 4 تیم شانس خود را برای قهرمانی امتحان خواهند کرد.

روز چهارشنبه والنسیا به مصاف رئال مادرید خواهد رفت و یک روز بعد، اتلتیکومادرید برای فینالیست شدن رودرروی بارسلونا می‌ایستد. برنده این دو مسابقه نیز روز یکشنبه آتی در ورزشگاه ملک عبدالله جده در مقابل هم قرار خواهند گرفت تا قهرمان سی و ششمین دوره سوپرجام اسپانیا تعیین شود.

برگزاری سوپرجام در میانه فصل و البته به شکل 4 تیمی، مشکلات زیادی را برای تیم های حاضر ایجاد کرده و این 4 تیم مجبورند بدون برخی بازیکنان خود به عربستان سفر کنند. در ادامه به غایبان این 4 تیم در این مسابقات خواهیم پرداخت.

بعد از خروج اجباری در دیدار روز 26 نوامبر برابر پاریسن‌ژرمن، ادن هازارد هنوز هم نتوانسته به میادین بازگردد و مشغول درمان مصدومیت خود از ناحیه مچ پاست. پیش بینی می‌شود دوری او از مسابقات، حداقل 2 هفته دیگر ادامه یابد. به این ترتیب، او تنها غایب مهم رئال در سفر به عربستان است تا به نظر برسد رئال شرایط بسیار بهتری نسبت به بارسلونا دارد.

مشکلات ادامه دار تراشتگن با زانویش، دیگر هواداران بارسلونا را کلافه کرده است. با تشخیص ارنستو والورده، نوربرتو نتو درون دروازه بارسلونا برای دیدار مقابل اسپانیول ایستاد تا نخستین دیدار لالیگایی خود با پیراهن آبی اناری ها را تجربه کند. این اقدام، بیشتر احتیاطی بود تا شرایط زانوی تراشتگن قبل از سفر به عربستان بهبود یابد.

با این حال و با گذشت 2 روز از مسابقه برابر اسپانیول، تراشتگن همچنان در تمرینات بارسا حضور نیافته تا عدم حضور او در سوپرجام مسجل شود. با دریافت 2 گل در دربی کاتالونیا، اکنون طرفداران بارسلونا با نگرانی شاهد حضور نتو در بازی های تیمشان خواهند بود.

عثمان دمبله که در اوایل دسامبر به تمرینات بازگشته بود، برای سومین بار در طول این فصل مصدوم شد و احتمالا تا فوریه به میادین برنخواهد گشت. آرتور هم مدتهاست که درگیر مشکل عجیب و غریبش است و احتمالا 3 هفته دیگر به تمرینات آبی اناری ها ملحق خواهد شد.

گونزالو گوئدش که ستاره فصل قبل والنسیا بود، در این فصل به خاطر مصدومیت های متعدد تنها 6 بار برای خفاش ها در لالیگا به میدان رفته و با یک مصدومیت دیگر، تا اواخر ژانویه قادر به همراهی تیمش نیست. رودریگو مورنو در مقابل ایبار از ناحیه زانو مصدوم شده و سلادس در مورد او ریسک نخواهد کرد. مانو وایخو، لی کانگ این و کریستیانو پیچینی دیگر غایبان والنسیا در این مسابقات هستند.

دیگو کاستا مهم ترین غایب اتلتیکومادرید است که از روز 10 نوامبر (پیروزی 3-1 برابر اسپانیول) دیگر پیراهن روخی بلانکوس را به تن نکرده و پیش بینی می‌شود تا اواسط فوریه هم به تمرینات بازنگردد. اکنون تمام تلاش کاستا، رسیدن به شرایط مناسب برای همراهی اتلتیکومادرید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برابر لیورپول خواهد بود.

7712