یک‌شنبه 17 تیر 1403

تمدید مهلت تحویل اظهارنامه مالیاتی به اصناف ابلاغ نشده است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
تمدید مهلت تحویل اظهارنامه مالیاتی به اصناف ابلاغ نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس علی توسطی امروز در نشست خبری به مناسبت روز ملی اصناف که در اتاق اصناف تهران برگزار شد، گفت: در ارتباط با بحث مالیات ما اعتقاد داریم که مالیات حقوق حاکمیتی است و باید پرداخت شود اما بحث ما روی عادلانه بودن آن است.

رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه واحدهای صنفی هیچگاه روی اصل پرداخت مالیات بحثی نداشته‌اند، اظهار داشت: با توجه به تغییراتی که در ارتباط با سامانه های مالیاتی به وجود آمده در 100 سال تاریخ مالیات ستانی در ایران ظرف 2 سال گذشته با پدیده‌های مدرنیته و سامانه ها مواجه شده‌ایم که این سامانه ها الگوریتمی بر مبنای یک سری ضرایب مالیاتی، مالیات ها را تغییر می‌دهند بدون اینکه هیچ هماهنگی با مدیریت بخش ارشد اصناف داشته باشند و این موضوع یک سری نارضایتی ها را بوجود آورده است.

وی بیان داشت: امروز آخرین روز تحویل اظهارنامه های مالیاتی است و در حالی که درخواست های متعددی برای تمدید مهلت تحویل اظهار نامه داشته ایم و با وجود اینکه خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در جلسات اخیر پذیرفتند که مهلت تحویل اظهارنامه 10 روز تمدید شود اما تا این لحظه؛ دستورالعملی در این رابطه به ما ابلاغ نشده است.

توسطی در خصوص عدم شفافیت در حوزه مالیات ستانی بیان داشت: یک فرد صنفی نمی‌داند به چه دلیل مالیاتش چند برابر شده است و مثلا از 40 میلیون به 150 میلیون تومان رسیده است. توقع ما از سازمان مالیاتی شفاف سازی که صنوف مختلف بدانند که بر چه مبنا و ضریب مالیاتی، مالیات پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سود در نظر گرفته شده برای اتحادیه‌هایی از قبیل کاغذ مقوا، ناشران و مواد غذایی ضریب سود در نظر گرفته 7 درصد است، اظهار داشت: این در حالی است که ضریب مالیاتی آن را 12 درصد بیان می‌کند و لذا ما نتوانسته‌ایم در نظامی که مدعی مدرنیته و استفاده از سامانه‌ها هستند، ضرایب سود ما کمتر از ضرایب مالیاتی است و لذا امیدواریم سازمان امور مالیاتی فراتر از استفاده از سامانه‌ها از مشاوره کارشناسان صنفی و روسای اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف استفاده کند که این ابهامات رفع شود

ادامه دارد

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید اصناف روز ملی اصناف مالیات این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است