یک‌شنبه 6 آبان 1403

تمرین بی‌وقفه در 36 سالگی / شفاف‌سازی: GOAT شدن به روش لئو مسی!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
تمرین بی‌وقفه در 36 سالگی / شفاف‌سازی: GOAT شدن به روش لئو مسی!

مدافع اینترمیامی فاش کرد لیونل مسی در 36سالگی همچنان بعد از تمرین تیمش به صورت انفرادی و جداگانه به تمرین می‌پردازد.

به گزارش "ورزش سه"، خیلی‌ها می‌دانند که ستاره‌های بزرگ فوتبال علاوه بر استعداد با تکیه بر پشتکاری خارق‌العاده موفق شده و به بالاترین سطوح دنیای فوتبال رسیده‌اند. اما اینکه اسطوره‌ای بزرگ که دیگر هیچ افتخاری از دسترسش دورنمانده در 36سالگی همچنان مثل سالهای جوانی‌اش بیش از برنامه تعیین‌شده تمرین کند واقعا اعجاب‌انگیز است.

درباره لیونل مسی صحبت می‌کنیم. اسطوره‌ای که هیچ جایزه انفرادی‌ای در فوتبال نیست که در اختیار نداشته باشد از جمله هشت توپ طلا. او در سطح تیمی هم وضعیت مشابهی دارد و با 44 جام پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ است.

ادیسون آزکونا، مدافع اهل دومینیکن، در حال حاضر در باشگاه لاس‌وگاس لایتز بازی می‌کند ولی او به صورت قرضی از اینترمیامی به این تیم رفته و فصل گذشته این شانس را داشته که همبازی بودن با لئو مسی را تجربه کند.

او امروز در مصاحبه با سایت فیفا واقعیت جالبی درباره مسی فاش کرد و گفت او در 36سالگی مثل دوران جوانی‌اش بعد از تمرین تیمی اینترمیامی در مجموعه تمرینی باشگاه مانده و به صورت انفرادی و جداگانه تمرین می‌کند. آزکونا به سایت فیفا گفت:" دیدن مسی از نزدیک بهتر از چیزی بود که قبلا فکر می‌کردم. باورتان نمی‌شود که لئو هنوز هم بعد از تمرین می‌ماند و جداگانه و انفرادی تمرین می‌کند. لئو خیلی جدی است و از باخت تنفر دارد. او حتی در تمرینها هم نمی‌خواهد ببازد. هر وقت که ما دو تیم می‌شدیم و می‌خواستیم فوتبال چند نفره بازی کنیم لئو حتما به ما می‌پیوست. بعضی‌ها فکر می‌کنند لئو با استعدادش به اینجا رسیده ولی بدون پشتکار اصلا نمی‌شود بهترین دنیا شد. این چیزی بود که لئو به من نشان داد".

صحبتهای هم‌تیمی مسی ممکن است یکی از ذهنیت‌های جاافتاده در ذهن فوتبال‌دوستان را تغییر دهد. این ذهنیت که مسی تنها با استعداد ناب ذاتی‌اش اسطوره شده و رقیب همیشگی او کریستیانو رونالدو با تلاش و پشتکار.

تمرین بی‌وقفه در 36 سالگی / شفاف‌سازی: GOAT شدن به روش لئو مسی! 2
تمرین بی‌وقفه در 36 سالگی / شفاف‌سازی: GOAT شدن به روش لئو مسی! 3