چهارشنبه 18 مهر 1403

تندباد 72 کیلومتری خراسان شمالی را درنوردید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تندباد 72 کیلومتری خراسان شمالی را درنوردید

بجنورد - ایرنا - تندباد با سرعت 72 کیلومتر بر ساعت مناطقی از جنوب غرب استان خراسان شمالی را درنوردید.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان شمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش سرعت باد طی دیشب و امروز در استان، اظهار داشت: بیشترین شتاب تندباد 72 کیلومتر بر ساعت در بخش سنخواست از توابع شهرستان جاجرم ثبت شده و شهرستان راز و جرگلان با 61.2 کیلومتر بر ساعت و فاروج با 57.6 کیلومتر بر ساعت نیز در ردیف بعدی بیشترین سرعت باد بوده‌اند.

هادی شیرازی با بیان اینکه وزش باد بسیار شدید در این شهرستان ها و نیز گرمه و جاجرم باعث کاهش 100 درصدی دید در این نقاط شد، افزود: سرعت وزش باد در شهرستان بجنورد نیز 28.8 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای بیانگر جو نسبتا ناپایدار طی امروز تا فردا در نقاط مختلف استان است.

وی پدیده غالب برای امروز را افزایش باد با احتمال گرد و خاک و کاهش دید و گاهی افزایش ابر و در پاره ای از نقاط استان به ویژه در مرکز، شمال غرب و غرب احتمال بارش های پراکنده و خفیف اعلام کرد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: بر این اساس برای اوایل فرداشب تا صبح دوشنبه انتظار بارش های پراکنده را بیشتر در شمال و نیمه غربی استان خواهیم داشت.

شیرازی افزود: این در حالی است که روند کاهشی دمای استان که از روز پنجشنبه گذشته به میزان 6 تا 8 درجه آغاز شده، تا دوشنبه هفته جاری ادامه دارد.

وی یادآور شد: در 24 ساعت گذشته اسماعیل آباد اسفراین با بیشینه دمای 34.6 درجه سانتیگراد گرمترین و کوسه شیروان با کمینه دمای 14 درجه سانتیگراد خنک ترین نقاط استان بوده است.

کمینه دمای هوای بجنورد در این مدت 17.5 و بیشینه دمای آن 28 درجه سانتیگراد بوده است.

میانگین بارندگی سالانه خراسان شمالی 240 میلی متر است.

*س_برچسب‌ها_س*