سه‌شنبه 3 مهر 1403

توافق با مربی سابق بارسا: مربی جدید سردار مشخص شد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
توافق با مربی سابق بارسا: مربی جدید سردار مشخص شد

سویا با خاویر گارسیا پیمینتا، مربی سابق آکادمی لاماسیا، به توافق رسیده و سردار آزمون قرار است در آینده با این مربی همکاری کند.

به گزارش "ورزش سه" سویا فرانسیسکو خاویر گارسیا پیمینتا را پس از خداحافظی با لاس پالماس در روز چهارشنبه، با قراردادی کوتاه مدت به عنوان سرمربی بعدی‌اش منصوب می‌کند.

بدین ترتیب مربی سابق آکادمی باشگاه بارسلونا برای دومین بار سرمربیگری در یک باشگاه لالیگایی را تجربه خواهد کرد. او قبل از این در رده آکادمی مشغول کار بود.

طبق گزارش رلوو، مذاکرات بین این دو به خوبی به پایان رسیده و گارسیا پیمینتا قراردادی یکساله امضا خواهد کرد که بند تمدید برای یکسال دیگر هم در آن گنجانده شده است.

پیمینتا جایگزین کیکه سانچز فلورس می‌شود که پنجمین مربی سویا طی دو فصل بود و با اینکه تیمش در خطر سقوط قرار داشت، آن‌ها را در لالیگا حفظ کرد. طبق گزارش رلوو این تصور وجود دارد بخشی از دلیل اصلی برای انتخاب گارسیا پیمینتا، توانایی او در کار با منابع مالی کم است.

سرمربی جدید سویا سه نفر از اعضای کادرفنی خود را از لاس پالماس به سویا می‌برد. سویا در مقاطع مختلف در حال مذاکره با یاگوبا آراساته و انزو مارسکا بود، اما در شرایطی که هیچ کدام از این گزینه‌ها به نتیجه نرسیدند، سرمربی کاتالان هدایت سویا را بر عهده خواهد گرفت.

گارسیا پیمینتا از زمان ترک بارسا اتلتیک در سه سال پیش، پس از نزدیک به سه دهه مربیگری در لاماسیا، لاس پالماس را به لالیگا رساند. او سپس تیمش در لالیگا با افت مواجه شد و نزدیک به سقوط بود که موفق شد آن‌ها در سطح اول فوتبال اسپانیا حفظ کند.

روز گذشته مشخص شد که باشگاه سویا اسپانیا مقصد جدید سردار آزمون خواهد بود. لژیونر ایرانی فصل اخیر را به صورت قرضی از بایرلورکوزن در رم سپری کرد و تصمیم گرفته به لالیگا برود. آزمون پس از همکاری با ژابی آلونسو و دانیله ده‌روسی در سطح اول فوتبال اروپا اکنون این فرصت را دارد که با یکی از مربیان سرشناس لاماسیا همکاری کند.

توافق با مربی سابق بارسا: مربی جدید سردار مشخص شد 2
توافق با مربی سابق بارسا: مربی جدید سردار مشخص شد 3