سه‌شنبه 3 مهر 1403

توجه ویژه وزارت بهداشت به جوانی جمعیت و نیازهای سالمندان

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
توجه ویژه وزارت بهداشت به جوانی جمعیت و نیازهای سالمندان

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به جوانی جمعیت و اولویت شبکه بهداشت توجه خاص داریم، البته نباید نسبت به مشکلات سالمندان بی‌توجه باشیم.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا رئیسی در نشست شورای آینده‌نگاری، نظریه‌پردازی و رصد کلان سلامت فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه با راه‌اندازی تخصص سالمندی و یا تأسیس اداره سالمندی نمی‌توان مشکل سالمندان را حل کرد و باید نگاه سیستمی در این امر داشته باشیم، اظهار کرد: در تمام جوامع، وظایف اصلی دولت تامین سلامت، امنیت و رفاه است، اما گاهی در میان مسئولان بر سر سهمی که در انجام این وظایف دارند، اختلاف‌نظر ایجاد می شود.

وی افزود: به جوانی جمعیت و اولویت شبکه بهداشت توجه خاص داریم البته نباید نسبت به مشکلات سالمندان بی‌توجه باشیم.

رئیسی ادامه داد: سهم آموزش و پژوهش در وزارت بهداشت و دیگر نهادها و سازمان ها در بهداشت اهمیت بالایی دارد به شرط آنکه نه فقط در سندنویسی، بلکه در اجرای کار هم همراهی کنند.

هشدار "اضمحلال جمعیتی" در این 2 استان به صدا درآمده است!

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: بخش بهداشت منابع مالی چندانی ندارد، اما ثروت اصلی حوزه بهداشت، مردم و سرمایه اجتماعی است و تاکنون هرگاه با رویکرد "مردم برای مردم" اقدامی را برنامه ریزی کرده‌ایم منجر به دستاوردهای خوب شده است.

وی تصریح کرد: مدیران باید بیاموزند که شجاعت قبول شکست را نیز در برنامه‌های قبلی داشته باشند که بتوانند گامی به پیش بردارند در غیر این صورت با اصرار بر برنامه‌های ناموفق گذشته به تداوم اتلاف منابع دست زده‌ایم.