شنبه 15 اردیبهشت 1403

توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: 35 هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

محمدترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیر‌های زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه‌های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده‌های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده‌ها جبران خواهد شد.

وی افزود: همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود 50 هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده و 3 هزار پتو و 80 هزار موکت توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

به گفته وی، وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و درحال حاضر اکنون بیش از 40 گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

ترکمانه تاکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون