پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

توسعه اقتصادی و احیای صنایع غیرفعال استان‌ها در دستور کار قرار گرفت

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
توسعه اقتصادی و احیای صنایع غیرفعال استان‌ها در دستور کار قرار گرفت

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قانونی است که دستگاه‌های زیادی حتی در استان‌ها را مخاطب قرار داده تا در رفع چالش‌ها و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مشارکت داشته باشند، این قانون زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کل کشور را رونق می‌بخشد. در یکی از آیین‌نامه‌های این قانون آمده استانداران مکلف هستند ضمن تشکیل مستمر و منظم هیأت امناء کانون‌های کارآفرینان...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قانونی است که دستگاه‌های زیادی حتی در استان‌ها را مخاطب قرار داده تا در رفع چالش‌ها و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مشارکت داشته باشند، این قانون زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کل کشور را رونق می‌بخشد.

در یکی از آیین‌نامه‌های این قانون آمده استانداران مکلف هستند ضمن تشکیل مستمر و منظم هیأت امناء کانون‌های کارآفرینان برتر استان نسبت به ایجاد سازوکار ارائه حمایت از کارآفرینان برتر و فعالیت‌های دانش‌بنیان شرکت‌ها در سطح استان در جهت توسعه اقتصادی استان و احیای صنایع غیرفعال استان توسط آن‌ها اقدام کنند.

سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مکلف هستند با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه توسعه روستایی را با تمرکز بر تکمیل زنجیره ارزش محصولات روستایی و شکل‌دهی به نظام نوآوری و محصولات روستایی تدوین و بر اجرای آن نظارت کند.

این قانون مبتنی بر 20 ماده و 10 تبصره که زمینهساز تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» است و به یاری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌آید.