شنبه 29 اردیبهشت 1403

توسعه رشته والیبال در شهرستان کلاله / قهرمانان کلاله ای باید در کلاله توپ بزنند

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
توسعه رشته والیبال در شهرستان کلاله / قهرمانان کلاله ای باید در کلاله توپ بزنند

در دیدار مشترک فرماندار شهرستان کلاله با قهرمان ملی پوش والیبال کشورمان بر توسعه ورزش والیبال با اولویت قهرمانان بومی تاکید شد.

ورزش والیبال بی هیج شک و تردیدی با خون مردمان استان گلستان به ویژه در شرق این استان و مردمان غیور و ورزش دوست ترکمن عجین شده است، همین موضوع باعث شده تا در سالهای متمادی در دهه های مختلف بازیکنان متعددی از این منطقه در تیم های ملی رده های مختلف تیم ملی والیبال حضور داشته و برای کشور عزیزمان افتخارآفرینی کرده اند. از صحنه ها، آزمون ها، مسافر، قائمی و داوودی گرفته تا جوان ترهایی که امروز در رده های سنی نوجوانان و جوانان تیم ملی والیبال کشورمان برای اعتلای نام وطن تلاش می کنند. فرهاد قائمی یکی از همین اسطوره های ترکمن و گلستانی است که در سالهای اخیر دیگر همه مردم ایران این چپ دست قهار را به خوبی می شناسند و ضربه های پشت خط یک سوم وی را در بالاترین کلاس جهانی از یاد و خاطره نمی برند.

ورزش والیبال در منطقه شرق استان گلستان از دوران نوجوانی و نونهالی به عنوان بازی گروهی کوچه و خیابان رونق داشته و عملا کودکان این منطقه قبل از سایر بازیها با والیبال و تور آشنا می شوند و به همین علت شلوغ ترین مسابقات ورزشی در این خطه مسابقات والیبال است، حتی اگر غیررسمی و محلی بوده و چند روستا با هم مسابقه ای را تدوین و ساماندهی کرده باشند.

شهرستان گنبدکاووس با تیم داری در این رشته سالهاست در لیگ برتر تیم های متعددی را روانه مسابقات کرده که نئوپان، هاوش، شهرداری و... از این جمله بوده اند که البته هیچ گاه نتوانسته اند در قد و قامت نام بلندآوازه گنبدکاووس درخشیده و قدرت واقعی والیبال این منطقه را به منصه ظهور برسانند. اما شهرستان کلاله نیز که یکی از مستعدترین شهرستانها در این رشته بوده و تنه به تنه گنبدکاووس می زند چند سالی است ضمن پرورش و معرفی قهرمانان به نام به والیبال کشور در اندیشه تیم داری و نمایش قدرت خود در سطح کشور است.

از این رو فرهاد قائمی بازیکن ملی پوش و پرافتخار استان گلستان به همراه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کلاله در نشستی مشترک با فرماندار این شهرستان پیرامون توسعه ورزش والیبال در این شهرستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

فرهاد شیبک فرماندار شهرستان کلاله در این نشست با تقدیر از افتخارآفرینی های فرهاد قائمی، وی را الگویی برای جوانان استان دانست و گفت: امروز در سطح شهر و روستا می بینیم که بسیاری از جوانان با پیراهن ورزشی که نام فرهاد قائمی پشت آن درج شده با افتخار به ورزش می پردازند.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم رشته والیبال در شهرستان کلاله به صورت کاملا منظم و تشکیلاتی با یک ساختار درست توسعه پیدا کند، ادامه داد: می توان با حمایت درست از یک تیم کاری کرد که قهرمانان این شهرستان و منطقه در تیم های کلاله ای توپ بزنند نه اینکه مفاخر ما در تیم های دیگر کشور مقابل ما صف آرایی کنند.

فرهاد قائمی نیز در این نشست با اشاره به اینکه وقت من متعلق به مردم سرزمینم ایران عزیز به ویژه زادگاه و استانم است، گفت: از هیچ تلاشی برای توسعه ورزش والیبال و کمک به نوجوانان و جوانان والیبالیست کلاله ای دریغ نخواهم کرد.

انتهای پیام