پنج‌شنبه 19 مهر 1403

توسعه کمی و کیفی مرکز نیکوکاری قزوین در دستور کار است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توسعه کمی و کیفی مرکز نیکوکاری قزوین در دستور کار است

قزوین - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با اشاره به فعالیت 63 مرکز نیکوکاری در قزوین، افزود: توسعه کمی و کیفی این مراکز در دستور کار قرار دارد.

فرزاد فرهادی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: استان قزوین افتخار دارد که نخستین مرکز نیکوکاری را در نیروهای مسلح راه اندازی کرده است و خوشبختانه نیروهای لشگر 16 زرهی قزوین در این زمینه پیشگام شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شکل گیری مراکز نیکوکاری در میان فرهنگیان و سایر اقشار نیز از برنامه‌های جدی امداد است و در حال حاضر نیز دو مرکز نیکوکاری در دو ناحیه یک و دو آموزش و پرورش قزوین فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

فرهادی اعلام کرد: در مرکز نیکوکاری، یک حساب بانکی به نام اعضای آن مرکز افتتاح می‌شود و خود اعضای هیات مدیره و سایر اعضا کمک‌های مردم را جمع آوری کرده و برای نیازمندان هزینه می‌کنند و کمیته امداد در این زمینه تنها نقش نظارتی دارد.

وی تصریح کرد: حضور و فعالیت اقشار مختلف در مراکز نیکوکاری صحنه‌های زیبایی از انفاق، احسان، همدلی و همکاری را ترسیم می‌کند و انگیزه کمیته امداد را برای تأسیس مراکز جدید مضاعف می‌سازد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: فعالیت موسسه‌های خیریه و مراکز نیکوکاری که به صورت مردمی بوده، مورد استقبال کمیته امداد است و ما به هیچ وجه این مراکز را در مقابل و یا در رقابت با خود نمی‌بینیم.

وی افزود: اساس نگاه و حرکت کمیته امداد خدمت رسانی به نیازمندان است، از این رو هر حرکت و تلاشی که این جریان را تقویت کند مورد حمایت کمیته امداد است.

فرهادی یادآورشد: کمیته امداد امام خمینی (ره) آمادگی دارد تا در محله‌های مختلف و حتی در میان گروه‌های صنفی و شغلی مختلف همچون کانون کارشناسان، مرکز نیکوکاری را ایجاد کند.

*س_برچسب‌ها_س*