چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

توصیه فوق تخصص ریه به روزداران در روزهای آلودگی هوا

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
توصیه فوق تخصص ریه به روزداران در روزهای آلودگی هوا

فوق تخصص ریه با بیان اینکه در طول روز روزه داران تردد کمتری در فضاهای باز داشته باشند گفت: استفاده از مایعات و لبنیات در فاصله افطار تا سحر کمک شایانی به حفظ سلامت روزه داران در روزهای آلوده هوا و زمان هجوم ریزگردها می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد نظری فوق تخصص ریه با اشاره به اینکه ایام ماه مبارک رمضان با روزهای آلوده هوا و هجوم ریزگردها به کشور مواجه شده و روزه داران باید نکاتی را رعایت کنند در گفتگو با خبرنگار  قم فردا،اظهار داشت: روزه داران بین فاصله افطار و سحری تا می توانند از انواع مایعات و از جمله آب بنوشند، مصرف لبنیات مخصوصا شیر را حتما مد نظر قرار دهند.

وی ادامه داد: روزه داران به اندازه کافی در زمان روزه داری و در طول روز استراحت کنند و اگر فعالیتی دارند از جمله خرید را در صورت امکان بعد از افطار انجام دهند. فوق تخصص ریه تصریح کرد: روزه داران در ایام آلودگی هوا و هجوم ریزگردها در کنار تغذیه سالم و استفاده از مایعات در فاصله افطار و سحر در طول روز که نمی توانند مایعات بنوشند از محافظت های فیزیکی بهره ببرند، البته تا می توانند ترددها در سطح شهر و فضای باز را کاهش دهند و در حد ضرورت تردد داشته باشند و از فعالیت های سنگین فیزیکی پرهیز کنند. نظری ادامه داد: روزه داران استفاده از ماسک را حتما مدنظر قرار دهند زیرا استفاده از ماسک در روزهای گرد و غبار کمک زیادی به تنفس و حفاظت از ریه می کند استفاده از ماسک های مناسب که قدرت حفاظت کافی داشته باشد توصیه می شود از جمله ماسکn95 و ماسک تری ام که تا حدی ورود ریزگردها به بدن را کمتر می کند، استفاده شود. وی خاطر نشان کرد: مهمترین مسئله برای حفاظت از بدن روزه داران در زمان گرد و غبار و آلودگی هوا تردد کمتر و استفاده از محافظت های فیزیکی است، و کم کردن فعالیت های بدنی است که با انجام این توصیه ها روزه داران می توانند در ماه مبارک رمضان در روزهای هجوم ریزگردها به خوبی روزه داری خود را داشته باشند. فوق تخصص ریه اضافه کرد: مصرف سبزی و میوه در افطار و سحر نیز بسیار مفید خواهد بود و روزه داران حتما سبزی را در سفره های افطار و سحری قرار دهند.

انتهای پیام /