پنج‌شنبه 19 مهر 1403

توضیحات دادگستری درباره حکم حبس یک زوج به اتهام نگهداری گربه

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
توضیحات دادگستری درباره حکم حبس یک زوج به اتهام نگهداری گربه

دادگستری اصفهان با صدور یک بیانه پرونده زوج اصفهانی را که طبق برخی رسانه‌ها به اتهام نگهداری گربه به حبس و جریمه نقدی محکوم شده بودند، تبیین کرد.

به گزارش مشرق، در توضیح دادگستری اصفهان آمده است: در مهر ماه سال گذشته مأمورین انتظامی جهت اجرای دستور قضایی به روستای مصر، اعزام شدند و در بازرسی و بازدید از یکی از اقامتگاه‌های روستای مصر مشاهده می‌شود که پلمب یکی از اتاق‌های این اقامتگاه فک شده است. مأموران در حین انجام وظیفه با اعتراض، هیاهو و جنجال متصدی اقامتگاه و همسر وی مواجه و بر همین اساس مراتب به مقام قضایی گزارش می‌شود.

براساس گزارش‌های موجود در پرونده، در زمان حضور مأموران برای پلمب اتاق، تعدادی گربه در داخل اتاق و روی میز موجود در داخل اتاق تردد داشتند که این گربه‌ها توسط متصدیان اقامتگاه بوگردی نگهداری می‌شدند.

پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات قضایی و تشکیل جلسه دادرسی، دادگاه درنهایت نامبردگان را به اتهامات فک پلمب، اخلال در نظم و آسایش عمومی، تهدید علیه بهداشت عمومی از بابت نگهداری گربه در اقامت بومگردی و محل اتاق‌ها که از مصادیق اقدام علیه بهداشت عمومی است، افترا و نشر اکاذیب در فضای مجازی محکوم می‌کند. باتوجه‌به تعدد جرایم آنان با تعیین مجازات اشد؛ زوج پرونده از بابت اتهام فک پلمب غیرقانونی به دو سال حبس و زوجه به اتهام اخلال در نظم عمومی به یک سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود.

این پرونده با اعتراض متهمان به حکم صادره به دادگاه تجدیدنظر استان، ارسال و دادگاه مذکور نیز ایرادی به رأی صادره از سوی دادگاه بدوی وارد ندانسته و آن را تایید می‌کند.

گفتنی است که پرونده با تقاضای متهمان و وکیل زوجه در دو مرحله جهت اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور ارسال شده که در هر دو مرحله اعاده دادرسی آن‌ها رد شده است.

همان‌گونه که بارها تأکید و یادآوری شده، شایسته است که اصحاب جراید و رسانه‌ها پیش از انتشار هرگونه خبر مرتبط با احکام قضایی و دادگستری کل استان مراتب را از طریق روابط عمومی دادگستری استان، پیگیری و هماهنگی لازم را به عمل آورند تا با انتشار اخبار خلاف واقع یا ناقص موجبات تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب فراهم نشود.

روز گذشته در برخی از رسانه‌ها چنین مطرح شد که یک زوج اصفهانی اهل روستای مصر در خور و بیابانک به‌علت نگهداری گربه و براساس رأی دادگاه به حبس و پرداخت 24 میلیون تومان جریمه شده‌اند.