جمعه 8 تیر 1403

توضیحات مرکز وکلای قوه قضاییه درباره نتایج آزمون وکالت1402

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
توضیحات مرکز وکلای قوه قضاییه درباره نتایج آزمون وکالت1402

رئیس مرکز وکلا در مورد آزمون وکالت 1402 توضیحاتی ارائه کرد و گفت: با بررسی صحت آزمون مشخص شد که در این آزمون حقی از کسی ضایع نشد و علت طولانی شدن اعلام نتایج آزمون بررسی و سنجش صحت آزمون بوده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسن عبدلیان‌پور در مورد آزمون وکالت 1402 در مورد اینکه آیا تقلب در آزمون صورت گرفته بود، یا خیر اظهار کرد: همانطور که قبلا ریاست حفاظت اطلاعات قوه قضاییه نیز اعلام کرد تعدادی از افراد در این زمینه دستگیر شدند.

وی ادامه داد: برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شد که در دادسرای ویژه کارکنان دولت به صورت جدی در حال پیگیری است.

عبدلیان‌پور افزود: یکی از دلایل طولانی شدن اعلام نتایج آزمون تاکیدات ریاست قوه قضاییه بر سنجش و اعلام صحت آزمون و معرفی افراد متخلف بود.

وی بیان کرد: وسواس و دقت خاصی از جانب مرکز وکلا در زمینه صحت آزمون صورت گرفت تا به این نتیجه رسیدیم که نتیجه آزمون بسیار دقیق بوده و همه جوانب در آن دیده شده و افرادی که خطایی مرتکب شدند شناسایی شده و مجازات خواهند شد.

رئیس مرکز وکلا با بیان اینکه خاطیان تعداد محدودی بودند، گفت: همه متخلفان و خاطیان به صورت کامل شناسایی شدند که در این زمینه از دستگاه‌های امنیتی و دستگاه حفاظت قوه قضاییه تشکر می‌کنم چرا که سبب شدند هم آبروی قوه قضاییه و هم مرکز وکلا حفظ شده و سربلند از این آزمون بیرون بیاییم.

اقدامات فناورانه قوه قضاییه تشریح شد

عبدلیان‌پور با بیان اینکه جلسات متعددی از سوی حفاظت اطلاعات قوه قضاییه برای بررسی صحت آزمون انجام شد، گفت: تعدادی از افراد شناسایی و دستگیر شده و به خطای خود اقرار کردند.

وی خطاب به داوطلبان آزمون وکالت 1402 گفت: مطمئن باشند که دستگاه قضایی و مجموعه مرکز وکلا و همچنین سازمان سنجش در کنار صداقت موضوع صحت آزمون را بررسی کردند و حقی از کسی ضایع نشد.

آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه اسفندماه سال 1402 برگزار و نتایج آن 26 خرداد در سایت سازمان سنجش اعلام شد. در این آزمون 10 هزار و 841 نفر پذیرفته شدند که فرآیند جذب آن‌ها نیز از تاریخ 1403/04/09 لغایت 1403/04/20 انجام خواهد شد.