شنبه 8 اردیبهشت 1403

توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت

وزیر ارتباطات گفت: ما به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال 1403 را ندادیم.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در باره افزایش سرعت اینترنت گفت: بارها گفتم که در شهرهایی که فیبر نوری راه اندازی می شود، مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند، سرعت اینترنت شان تا 1000 مگابیت بر ثانیه یعنی صدبرابر سرعت موجود افزایش پیدا می کند، پس به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال 1403 را ندادیم.

وی افزود: این آروزی ماست و برای آن تلاش می کنیم و ان شاءالله طبق قانون برنامه هفتم توسعه تا پایان برنامه باید همه ساختمان های کشور از طریق فیبر نوری متصل شوند و ان شاء الله آن روز روزی است که همه افزایش صد برابری سرعت را احساس خواهند کرد.

زارع پور همچنین خبر داد که بر اساس آخرین ارزیابی اتحادیه بین المللی مخابرات در مورد توسعه زیرساخت ارتباطی کشورها، جمهوری اسلامی ایران 6 پله ارتقا پیدا کرده و از رتبه 88 از میان حدود 170 کشور به رتبه 75 رسیده است.

وی افزود: این موفقیت حاصل تلاش هایی است که در دو سال اخیر شده است و ما بیش از 7 هزار روستای بالای 20 خانوار جدید را به اینترنت متصل کردیم و الان بیش از 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار و به طور کل 98 درصد جمعیت روستایی کشورمان به اینترنت دسترسی دارند که رقم قابل ملاحظه ای است.

وزیر ارتباط در پاسخ به این سوال که چه تعداد از بسته هدیه اینترنت سال نو استفاده کردند، گفت: فکر کنم قریب به 4 یا 5 میلیون نفر ثبت نام کرده و این بسته را دریافت کردند.