یک‌شنبه 15 مهر 1403

توقف طرح ادغام دفتر سلولزی در وزارت صمت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
توقف طرح ادغام دفتر سلولزی در وزارت صمت

یک منبع آگاه در وزارت صمت از توقف طرح ادغام دفتر سلولزی چاپ و نوشت‌افزار در وزارت صمت به منظور بررسی بیشتر در پی انتقاد فعالان این صنوف خبر داد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پس از انتقادات بسیار به ادغام دفتر سلولزی، چاپ و نوشت‌افزار وزارت صمت در دفتر صنایع نساجی‌، پوشاک و چرم وزارت صنعت، معدن و تجارت در چارت سازمانی جدید این وزارتخانه که از سوی محمد اتابک وزیر صمت پیشنهاد شده است، یک منبع آگاه در این وزراتخانه به تسنیم گفت که موضوع ادغام این دو دفتر فعلاً متوقف شده است.

به گفته این منبع آگاه، قرار است، موضوع ادغام این دفتر در دفتر صنایع نساجی، پوشاک و چرم مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد و درباره آن با حضور کارشناسان این صنعت تصمیم‌گیری شود.

انتقاد تولیدکنندگان نوشت‌افزار به اقدام عجیب وزارت صمت

با توجه به اینکه دفتر سلولزی در سه سال گذشته در تعامل با صنایع زیرمجموعه خود توانسته بخش مهمی از مطالبات آنان را در وزرات صمت دنبال کند، این احتمال وجود دارد که چارت پیشنهادی وزارت صمت مورد بازبینی قرار گرفته و دفتر سلولزی با تغییرات جدیدتری به کار خود ادامه دهد.

تغییرات جدید در وزارت صمت داد تولیدکنندگان کاغذ را درآورد

پیش از این، تولیدکنندگان صنعت سلولزی و کاغذ، مجمع نوشت‌افزار ایران، اتحادیه‌های صنعت چاپ و... با ارسال نامه‌هایی به محمد اتابک وزیر صمت نسبت به طرخ ادغام دفتر سلولزی در دفتر صنایع منسوجات انتقاد کرده و آن را موجب رها شدن این صنایع و بدون متولی ماندن صنایعی داشتند که نیاز به حمایت‌های دولتی برای شکوفایی اقتصادی دارند.